Scalareoppdrett

Jeg oppdaget her om dagen at to av scalarene mine hadde rottet seg sammen og lagt egg på filterveggen. De forsvarte eggene, og de klekket slik at det nå er fullt av wigglers på ett av sverdplantebladene. Så langt, alt vel.

Imidlertid var dette langt fra planlagt slik at jeg ikke har noe kar å flytte de over i sammen med foreldrene. Kan jeg knipe av bladet og legge det i en fødekasse? Eller kan jeg flytte dem over i 20l sammen med kirsebærrekene mine (de spiser vel ikke yngel, eller...?) fremdeles uten foreldrene?

Jeg har vel forstått basert på det jeg har lest, at de vil bli fiskemat for de andre fiskene dersom jeg lar dem bli værende.

Til sist, er det mulig å kjøpe ferdigklekket artemia (som fremdeles er levende)?
Har du lest artikelen om Scalareoppdrett?
Ja, det har jeg. Det er den artikkelen som gjør at jeg at jeg vet noe som helst om dette...

Jeg fant imidlertid ikke svar på mine spørsmål der. Spørsmålene mine koker vel ned til om det er ett problem å flytte wigglersen fra foreldrene, og hvorvidt jeg skal bruke fødekaret eller rekekaret mitt til "oppbevaring" den første tiden.
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap