Tett?

jeg har en guppyhunn som er så tykk at man skulle tro hun ville sprekke snart. hun har vært sånn ganske lenge nå, og jeg har alltid trodd og tror fortsatt at hun er gravid. men hun har vært sånn alt for lenge. nå bruker hun å ligge oppe i overflaten og halefinnen trykker seg sammen slik at den blir nesten som en strek. hva er dette? får hun ikke ut ungene?
Gravid er hun garantert. Synes egentlig det høres ut som ganske normal oppførsel før fødsel. Hvor lenge har hun holdt på slik?
Sorry, uttrykte meg uklart. Du sa hun hadde vært sprekkferdig altfor lenge. Hvor lenge?
hun har vært tykk helt siden jeg kjøpte henne, og det var i begynnelsen av året :S jeg har bestandig gått å ventet på at hun skulle få yngel, men den tiden har aldri kommet.. men d er først nå, for et par uker siden at hun er blitt så tykk at det ser ut som om hun skulle sprekke..
hmmm... vanskelig å si. Hvis hun ble kjøpt som voksen i starten av året burde hun ynglet noen ganger siden det. (fødsel-syklus hos Guppy er ca hver 28 dag). Hun kan selvsagt ha vært "jomfru" men hvis du har en hann hadde hun vært befruktet ganske fort. At hun er tjukk i 14 dager er i seg selv ikke unormalt men hvis hun ikke har ynglet iløpet av 4 måneder kan det være hun har problemer på en eller annen måte. Det er desverre heller ikke unormalt at Guppy-hunner stryker med i forbindelse med graviditet/fødsel. Personlig hadde jeg sett det an en liten stund til, men hvis hun fortsetter å gispe i overflaten (og de andre innbyggerne ikke gjør det samme) ville jeg vurdert avlivning.
Tror noen går litt mer enn 28 dager.
Ene guppyen min gikk ca 4 måneder, hadde gitt henne litt opp og trodde hun bare var feit, så en dag fødte hun plutselig 50 unger

killers
Tror noen går litt mer enn 28 dager. Ene guppyen min gikk ca 4 måneder, hadde gitt henne litt opp og trodde hun bare var feit, så en dag fødte hun plutselig 50 unger :)


Skrev ca. Det er ofte variasjoner
Gravid i 4 måneder? Har du kontaktet Guiness rekordbok?
Ikke for å være negativ her, men jeg hadde også en guppy som jeg var 100% sikker på at var gravid. Men plutselig en dag lå hun med buken i været.
Nysgjerrig som jeg var åpnet jeg buken på henne for å se om jeg fant noen små, men det var nok en eller annen form for svulst. Ingen babyer der
Jeg har selv hatt ei hunnguppy som var helt firkanta i bortimot 2 måneder. Det sies at oppdrett av guppier skal være plankekjøring, men her måtte det målretta vannskift og temperaturøkning til. Skiftet 10 % vann 2 ganger om dagen og økte temperaturen 3 grader og 2 dager senere begynte ungene å renne ut. Noen av de andre fiskene var ganske kjappe bort for å spise de, så flyttet de over til et større kar senere for å øke overlevelsesprosenten litt

Lykke til
tender
Skrev [I]ca[/I]. Det er ofte variasjoner :) Gravid i 4 måneder? Har du kontaktet Guiness rekordbok? :)


Veit jo ikke om hun var gravid hele tiden da, men hun var smellfeit når jeg kjøpte henne, jeg hadde ingen hanner og hun fødte etter nesten 4 måneder :p
Hvis du ikke hadde hanner og hun fødte etter 4 mnd så MÅ hun jo ha vært gravid
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap