Klarer blå acara yngel seg uten mamma'n og pappa'n sin?

Mine blå acara yngel ble klekt i går, og siden jeg har så lyst at noen skal overleve denne gangen tok jeg en del og puttet oppi en fødeboks sammen med noen yngel fra guppy! Klarer de seg uten foreldrene?
Foreldrene har jo mer en nok med de rundt 70 som er igjen i karet uansett...så tror ikke de merker så mye.
Ja det vil de nok gjøre. Da jeg kjøpte mitt leks par fikk jeg med 15-16 yngel som jeg puttet oppi et 40 liters kar sammen med 4 Cherry barber. I går flyttet jeg dem over i 180 litern. 11 stk hadde overlevd og var nå ca 3 cm . De er ca 2-3 uker gamle.

Jeg matet yngelen 3 ganger om dagen. Tok litt avskallet artemie i en liten plastboks, rørte det ut i litt akvarie vann. Sugde dette opp i ei lite sprøyte og sprøytet det ned dit yngelen var.

Leksparet mitt har wiggles nå og jeg har tenkt å ta endel av dem over i 40 litern når de blir fritt svømmende. Men jeg vil la noen være igjen for å se hvordan de klarer å passe på dem.

Lykke til med yngelen og få høre hvordan det går da!!! Det er jo så spennende med de små.
Ja, syns det er veldig spennende. Andre gangen dette paret sine avkom har bitt frittsvømmende, men tror det er fjerde eller femte gangen de prøver. Blir flinkere og flinkere foreldre.

Var akkurat på Tam Alna og kjøpte "flytende" føde til de...håper de liker det
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap