Palettciklide babyer masse!, hjelp!

Har sånn 30 palettciklide babyer, morra passer på og sånt, men mat? må jeg fjerne alle andre fisk? De ligger under en rot hele tiden og mammafisk skremmer bort alle andre fisk, men de er ute på tur noen ganger...
Det ligger en god del info om oppdrett av paletter på forumet

Er karet godt innkjørt, og spesielt om du har javamose i karet, vil yngelen alltids finne noe å spise. Foreldrene tar de med ut på tur for å lete etter mat. Er du likevel bekymret for om de får i seg nok, kan du gi de diverse yngelfór på lik linje med andre typer yngel. Jeg har brukt en liten engangssprøye og ristet ut litt sånn tørrfór til yngel i vann og sprøytet ned der hvor yngelen er.

Det er også observert at foreldre tar mat i munnen og spytter ned til ungene. Jeg har aldri observert dette, men kan jo selvfølgelig ha gått glipp av slike rørende øyeblikk også

Paletter er svært gode foreldre, men aggressive når de passer på. Om hvorvidt du bør ta ut de andre fiskene kommer an på hva slags fisk det er. Kjappe tetra bør gå greit. Men mine guppy.hanner fikk halen kraftig frisert når mine hadde yngel. De var ikke kjappe nok til å komme seg unna. Du kan jo se det an en stund.

Du kan gjerne la et lys stå på i rommet om natten slik at ikke karet blir helt mørkt. Da er det enklere for foreldrene å se om noen prøver å snike seg til en yngel eller tre
Tilfeldig bekjentskap
© Marianne Hovde
Reklame for plussmedlemskap