Hjelp - jeg tømte aulonocara mamma`n, fortsatt plommesekk!

Jeg har en aulonocara hunne som har tygget en stund. Da det virket som hun hadde problemer med å holde munnen igjen valgte jeg å tømme henne.

Tømminga gikk uten problemer og ut kom 16 stk. små yngel. Men denne yngelen har fortsatt plommesekk under seg. Jeg har hatt de i et yngelkar nå, adskilt fra c.morii yngelen som er større. Den nyfødte yngelen svømmer litt men legger seg også mye ned å hviler. Jeg skulle tro at det er normalt da det nok er tungt å svømme med plommesekken.

De burde vel klare seg uten mamma`n selv om de ennå har plommesekken??? Det er ingen som spiser de i yngelkaret.

Eg gjorde det samme med en Pseudotropheus saulosi sist uke. Ristet den alt for tidelig så alt yngelet har plommesekken på seg enda. De er i et fødekarr oppi yngelkarret og ser ut til å klare seg fint. De har hvertfall overlevd en hel uke nå.

Det er det samme med mine. De legger seg ned av og til. Sikkert ikke så lett å svømme med plomme sekken nei.

Grunnen til at jeg ristet henne var for at jeg også har ei Lombardoi ho oppi samme det spyttekarret. Når Saulosien kom oppi så begynte de å sloss som bare pokker. Derfor bestemte jeg meg for å riste Saulosien siden det var den som kom sist oppi spytte karret.

Når jeg såg at de fortsatt hadde plomme sekken på så tenkte jeg at de aldri kom til å overleve. Mora ville heller ikke ta de inn i munnen lenger så jeg barre satte ho tilbake i hoved karret. Har barre sett en av de som har død til nå, så det er vel gode kjangser for at den ene din overlever
Tilfeldig bekjentskap
© J.W. Armbruster
Reklame for plussmedlemskap