Trenger rask hjelp med yngel

Jeg dreiv å tappet det gamle akvariet for vann, for det skal ut, og da oppdaget jeg fem yngel, som jeg har putta i et vannglass med det vannet de var i. Nå trenger jeg rask hjelp, for hvor skal jeg gjøre av dem nå? Skal jeg ha de i det nye akvariet i et fødenett? Eller skal jeg ha de i en isboks som jeg har hørt mange andre har brukt? Legger til at vannet der de er nå er noen grader kaldere enn det nye akvariet, fordi jeg hadde dratt ut varmekolben i det gamle, fordi det skulle uansett ut, men så oppdaget jeg yngelen i dag. Har hørt at yngel ikke tåler så godt temperatur forskjeller.
Takk til de som svarer raskt.
hell dem med vannet de er i oppi en frysepose, og deretter oppi det nye karet ditt. Da blir overgangen temperaturmessig myk og grei. Det sies at man skal vente en stund før man har fisk i et nytt kar, men 5 små yngel klarer neppe å forurense noe særlig.
Takk, det skal jeg gjøre. Jeg er ikke sikker på hva slags yngel det er, men mest sansynlig scalare eller platy, fordi de er de eneste i karet som yngler.
Oj, jeg fant tre yngel til! Da har jeg åtte.
Jeg veit ikke hva jeg skal gi dem å spise, jeg har frossne mygglarver og noe flakfor for voksne fisker, hva skal jeg gi dem?
Guro&fiskene
Takk, det skal jeg gjøre. Jeg er ikke sikker på hva slags yngel det er, men mest sansynlig scalare eller platy, fordi de er de eneste i karet som yngler.

Garantert platy da, du hadde merket vis scalarene hadde lagt egg og passet på de, det kan man umulig overse.
Mens platyene bare popper ut yngler, så ikke tvil om at det er platy.
Ok. Nå står yngelen i et fødenett i 250 ltr'n, og de har fått hakkede mygglarver, så får jeg bare se hvordan det går videre.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap