Jeg har blitt en oppdretter

Jaja. Sånn gikk det altså. Omsider ble jeg en oppdretter jeg også.

For en stund siden fant jeg massevis av egg i akvariet mitt, som det viste seg at det var mine Corydoras Aeneus som hadde lagt frem på alt som kunne tapetseres med egg. Jeg satte igang å gjøre istand et lite akvarie til eggene og var veldig nøye med å få forholdene riktig. Men akk.. det ble altså ingen mini-corydoraser her. Men så, til mine store forundring så jeg i dag en hel stim med bittesmå Guppyer. De ble litt jaget, men klarte fint å finne et gjemmested og jeg tenkte det gikk bra. Så fikk jeg en liten boks av en kamerat som jeg kunne ha dem i og jeg er akkurat ferdig med fisketur og har nå telt 19 små guppyer.

Tydeligvis har de levd på det foreldrene og den andre fisken ikke har villet ha og jeg så til og med at de gladelig spiste små biter med flakfor. Nå har jeg i tillegg lagd artemiaklekker av to brusflasker, så vi får håpe jeg får til noen artemia og fornøyde små.

Gleder meg
Gratulerer!

Du kommer til å bli populær i visse guppykretser når du serverer artemia
gratulerer
alltid morro når man får tid yngel

du får gi oss oppdateringer, og evt bilder etterhvert som de vokser
janka
gratulerer:) alltid morro når man får tid yngel:) du får gi oss oppdateringer, og evt bilder etterhvert som de vokser;)

Det skal jeg gjøre

Akkurat nå svømmer de, tilsynelatende glade og fornøyde, rundt i den lille boksen sin. Og i dag fant jeg 3 til i akvariet
Da har jeg forsøkt å ta noen bilder. Jeg har flytta yngelet over i en bolle og lagt til en luftpumpe og litt javamose de kan gjemme seg i hvis det blir litt mye.

Lurt å ta bilde akkurat etter jeg har sluppet oppi litt nyklekket artemia :P

Beklager ellers laber bildekvalitet. Mobilkamera :P
Gratulerer. Corryene legger sikkert snart egg igjen ;- =)
Guppy yngel er alltid gøy å følge i oppveksten også å se farger utvikle seg. Er det opptil flere fedre kan en være heldig å få flere farger/blanding i samme kullet. Lykke til med barn....

Leif
Tilfeldig bekjentskap
© TorillNB
Reklame for plussmedlemskap