Praktbotia- oppdrett mulig?

Eg lurer på enda en ting. Kan Praktbotia få unger?
ja det kan de vel. ellers hadde det jo ikke kommet nye
Hei Nemo 321.
Å få Praktbotian til å yngle i fangenskap, er dessverre meget vanskelig, ja nesten umulig mener mange.
Jeg har kun lest om at dette har skjedd når menneskene har tuklet med naturen.
Trist. For dette er jo en nydelig fisk.

mvh
Lillian
litt ot men jeg har nylig fått meg 2 stk praktbota, som jeg syns er en veldig facinerende fisk...problemet er at jeg ikke ser dem....de ligger gjemt under en liten rot hele døgnet....nå er det slik at jeg er bekymret om de får i seg mat....hva kan løsningen være? Skaffe flere? Har hatt dem i en uke nå...
OdDaN
litt ot men jeg har nylig fått meg 2 stk praktbota, som jeg syns er en veldig facinerende fisk...problemet er at jeg ikke ser dem....de ligger gjemt under en liten rot hele døgnet....nå er det slik at jeg er bekymret om de får i seg mat....hva kan løsningen være? Skaffe flere? Har hatt dem i en uke nå...

De er stimfisk og bør være 5-6 eller flere sammen, de er også nattaktive og liker seg når det er mørkt. Forøvrig blir de store, så en trenger stort kar om en vil ha PB
Inaktiv bruker
jeg ville anbefalt deg å skaffe deg et myye større kar til dine pb, for de skal ha kar på MINIMUM 250-350 liter for å trives, å da snakker vi minimum, så enten bør du skaffe deg større kar og større stim, eller selge dem for en 64 liter ekke store greiene for en PB
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap