Da har jeg også fått guppy yngel :)

Endelig fødet den største av de. Den var skikkelig firkantet i ca 24 timer før den poppet ut 12 (som jeg har sett hittil).. La merke til at den også fikk en liten "tapp" like ved (eller oppå?) gatt-åpningen bare noen timer før jeg så den første yngelen.. Andre som har sett dette?
En av de andre jeg har som også er gravide (de er 3 av 3 hunner) er nå også veldig firkantet så jeg prøver å holde en stabil temp. :P Har skrevet litt før om at jeg har hatt problemer med det..

Regner med at den andre som er firkantet føder imorgen eller om et par dager så lenge jeg holder tempen oppe på 26.1 som den står på nå..

Liten ting som jeg "kicket" på. Jeg har blitt litt fan av Aquasafe tidligere pga det gjør vannet mitt så vannvittig klart og skaper den "akvariums-lukten" jeg kjenner igjen fra dyrebutikken.. Jeg hadde i ca 1 og en halv kork med dette i 19L og dagen etterpå fødet den første hunnen. Kan det være noe galt med kranvannet mitt? Pleier og la vannet "lufte" seg litt før jeg har det i tanken for og bli kvitt overflødig chloramide. (tror det er sånn det staves :P sikkert feil.)

Håper dette går bra, det er de første "barnene" jeg noensinne har hatt hehe! Men siden jeg fikk en god del hornblad, salvina natas og andemat av G&T (Takk igjen ;D hehe) har de plenty av gjemmesteder så det burde jo teknisk sett funke. :P
Enda flere :D
der tok jeg feil, hun fødet idag. Var inne på soverommet nå, der tanken står, og skulle til å telle yngel igjen for og bekrefte 12stk.. Der la jeg merke til at den hunnen som var firkantet, ikke var noe firkantet lenger(!). så litt godt etter oppi andemat-natas mixen og tellte ihvertfall 6 nye yngel. Hurra! De har helt sikkert spist en del av de men går dette bra skal jeg registre oppdrett. *skikkelig stolt jeg da* hehe!
Gratulerer!
Den ene guppyen min begynner også å bli feit nå, men sikkert 1uke igjen.

Har du masse planter i karet ditt eller?

Har en 180l med litt busker og røtter selv
Så får se hvor mange som overlever
Hei og takk.
gratulerer til deg også på forskudd.

Ja jeg har masse planter i min tank. Fant ut at det jeg hadde når 1. kull kom var altfor lite så jeg dyttet nedi en del mer hornblad og salvina natas.

Lykke til du å.
Gratulerer. Alltid morsomt når det kommer nye kull.
Skal du la yngelen gå i tanken med de voksne eller vil du separere de til ett eget oppforingskar?
Alexus
Gratulerer. Alltid morsomt når det kommer nye kull. Skal du la yngelen gå i tanken med de voksne eller vil du separere de til ett eget oppforingskar?

Takker takker Er kjempe stolt jeg :P hehe!
Jeg lar mine gå sammen med mødrene, men jeg tok ut hannen. Har ikke fått tellt de idet siste men de er ihvertfall 15 som er nesten en cm nå.
Hvorfor har du tatt ut hannen?
Alexus
Hvorfor har du tatt ut hannen?

Jeg tok han ut pga jeg faktisk ikke har plass til flere yngel :P hehe! Skal se om de hunnen fortsatt er gravide på den samme spermen som sist, og er de det tror jeg at jeg har et grådig plassproblem
hehe. Ser at du har dem i ett 19 liters kar. Det kan bli litt småtrangt der inni ja. Tror jeg kan anbefale deg på det sterkeste å anskaffe deg ett større akvarie dersom du vil fortsette drettingen på dem. Kjøp ett billig brukt 50-60 liters kar til å ha de store i. Så bruker du 19literen som oppforingstank.

Det kan bli mye styr og ork med å se etter nye yngel hele tiden for å flytte dem i oppforingstanken. Men så er det jo gøy også da, hvis dette er det eneste oppdrettet du driver med. Kjekt å se når man har "reddet" 60 stk som svømmer omkring. Og når de blir store nok, rundt 3-4 uker (eller lengre) slepper du dem oppi til de store.
Alexus
hehe. Ser at du har dem i ett 19 liters kar. Det kan bli litt småtrangt der inni ja. Tror jeg kan anbefale deg på det sterkeste å anskaffe deg ett større akvarie dersom du vil fortsette drettingen på dem. Kjøp ett billig brukt 50-60 liters kar til å ha de store i. Så bruker du 19literen som oppforingstank. Det kan bli mye styr og ork med å se etter nye yngel hele tiden for å flytte dem i oppforingstanken. Men så er det jo gøy også da, hvis dette er det eneste oppdrettet du driver med. Kjekt å se når man har "reddet" 60 stk som svømmer omkring. Og når de blir store nok, rundt 3-4 uker (eller lengre) slepper du dem oppi til de store.

Hehe! ja det er ganske lite.. Ser det er max bevegelse der inne, og hunnene står rimelig rolig :P så plassproblemet nærmer seg med stormskritt.

Jeg har bydd på et 70L juwel her på AF fra en som bor i nærheten og krysser fingra for at han ikke skal ha for mye for det. får jeg kjøpt det hadde jeg egentlig tenkt til og flytte guramiene til det, men det hadde kanskje vært en idè og anskaffe et til til bare guppyene ja.

Jeg prøver jo egentlig og få lek på et lekspar med juvelciklider som jeg nettopp har kjøpt, også her på AF, og det ser ut som de har funnet seg en fast hule i hovedtanken. Vi får håpe Går det bra tenker jeg og rettogslett gi bort guppyene og satse på oppdrettet der..
Høres smart ut

Guppy er ikke på langt nær så fasinerende som ciklider og deres lek.
Alexus
Høres smart ut :) Guppy er ikke på langt nær så fasinerende som ciklider og deres lek.

Der er jeg enig. Men all slags oppdrett har jo sine pluss og minus sider.
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap