Palettciklider

jeg tror de to pallettene har begynnt å leke. jeg spurte på en annen tråd om det var leking når de "dirrer " inni kokosnøtt hulen, og det var det vistnok. de har holdt på sånn i ca 4 dager, men det har ennå ikke kommet egg . Hvor lenge kan det ta før det kommer egg? ( eventulelt noe jeg kan gjøre får å få dem til å legge egg?)
Du kunne bare ha fortsatt i den andre tråden

Paletter leker veldig villig, du trenger ikke gjøre noe spesielt for å få fortgang på sakene. Noen ganger kan de dirre rundt et par uker før det skjer noe. Andre ganger dirrer de bare en dag eller så. Og andre ganger ser du ikke at de har dirret noe i det hele tatt - plutselig er bare eggene der. Derfor er det umulig å gi noe fasitsvar på hvor lenge de holder på.

Sett deg ned, og nyt showet

Det du kan gjøre for å hjelpe på litt er å fóre variert, og gjerne med en del frossent fór, som røde mygglarver. Næringsrikt (noe hunner trenger for å produsere egg), og de elsker det
ok, takk for tipsene , men det er vel ganske sansynlig at det kommer egg etterhvert?
Har du en hanne og en hunne er det bortimot garantert at det kommer egg etterhvert. Det er bare det at noen par bruker litt lengre tid på flørting/bli kjent, enn andre som hopper rett i halmen umiddelbart hehe.
ok, det virker som de er på god vei i hvertfall. de svømmer hele tiden i sammen, og dirrer rundt omkring, så det kommer sikkert snart Er det en fordel å ha to hunner for at ikke hunnen skal bli utslitt av hannen?
Nei, så absolutt ikke. Paletter er noen hissige skapninger (spesielt når de leker), og det bør kun være et par (hanne og hunne) i et kar. Skal man ha fler må karet være ekstremt digert. En ekstra hunne vil bare ende opp jaget, banket og drept.
ok, hadde ikke tenkt å skaffe meg en hunne til, men ville bare vite det med tanke på fremtiden
vet noen om noen andre typer ciklider som er enkle å drette?
Tilfeldig bekjentskap
© Magnus Oscar Støleggen
Reklame for plussmedlemskap