Palettciklider
jeg tror de to pallettene har begynnt å leke. jeg spurte på en annen tråd om det var leking når de "dirrer " inni kokosnøtt hulen, og det var det vistnok. de har holdt på sånn i ca 4 dager, men det har ennå ikke kommet egg . Hvor lenge kan det ta før det kommer egg? ( eventulelt noe jeg kan gjøre får å få dem til å legge egg?)
Postet 29.06.08 kl 15:50
Du kunne bare ha fortsatt i den andre tråden
Paletter leker veldig villig, du trenger ikke gjøre noe spesielt for å få fortgang på sakene. Noen ganger kan de dirre rundt et par uker før det skjer noe. Andre ganger dirrer de bare en dag eller så. Og andre ganger ser du ikke at de har dirret noe i det hele tatt - plutselig er bare eggene der. Derfor er det umulig å gi noe fasitsvar på hvor lenge de holder på.
Sett deg ned, og nyt showet
Det du kan gjøre for å hjelpe på litt er å fóre variert, og gjerne med en del frossent fór, som røde mygglarver. Næringsrikt (noe hunner trenger for å produsere egg), og de elsker det
Paletter leker veldig villig, du trenger ikke gjøre noe spesielt for å få fortgang på sakene. Noen ganger kan de dirre rundt et par uker før det skjer noe. Andre ganger dirrer de bare en dag eller så. Og andre ganger ser du ikke at de har dirret noe i det hele tatt - plutselig er bare eggene der. Derfor er det umulig å gi noe fasitsvar på hvor lenge de holder på.
Sett deg ned, og nyt showet
Det du kan gjøre for å hjelpe på litt er å fóre variert, og gjerne med en del frossent fór, som røde mygglarver. Næringsrikt (noe hunner trenger for å produsere egg), og de elsker det
Postet 29.06.08 kl 15:54
Postet 29.06.08 kl 16:04
Postet 29.06.08 kl 16:08
Postet 29.06.08 kl 16:11
Postet 29.06.08 kl 16:18
Postet 29.06.08 kl 16:55
Postet 30.06.08 kl 12:03