Fått yngel, hvordan gi dem en sjans?

Fra dag en har jeg bare vært uheldig med mitt 240 liter.
Jeg har hatt hale og finne råte, sopp og nå så jeg for to dager siden prikker på coryene sin hale.
Da jeg startet karet var 2 av "innkjøringsfiskene" perleguramier. En hann og en hunn.
Disse drev med noe som mistenkelig minnet om lek, men kunne ikke se noe skumrede da de kort etter fikk utbrudd av hale og finneråte+ sopp og døde.
Jeg har heldigvis unngått nitritt og nitrat i vannet.
Nå som jeg så prikker og en ny runde med sopp tok jeg på ny frem Esha 2000 + Exit. Jeg medisinerte så de skal ha en sjans å klare seg.
I karet nå går det 5 corydoras, 1 royal pleco og en gibbiceps.
Men i dag tidlig oppdaget jeg noe annet enn rusk og luft bobler fra pumpen. Noen blanke fiskeyngel. Jeg har en teori om at det er gurami barn da de svømmer midt i karet!
Kan jeg redde dem? Hva gir jeg de som fòr?
er mine fisker der en trussel for dem...?
Fikk bare sett kjapt da jeg hadde forsovet meg til jobb, men talte hvertfall 4 yngel. Vil de dø av medisineringen?
Takk for svar
Jeg vet ikke saa mye om de fiskene du har, men om det er guramibarn du har, er de knoettsmaa (aa herre, hvor morro det er med utenlandsk tastatur...) og de trenger infusorier for aa kunne faa i seg mat. Soek paa forumet saa finner du ut hvordan du skal faa til det. Gjemmesteder er ogsaa en god ide, saa flere planter, gjerne javamose er tingen.
Tilfeldig bekjentskap
© Rachel Leraand
Reklame for plussmedlemskap