Gravidites tid til palett

Hei. Lurer på hvor lang tid det tar fra en palett har begynt å produsere egg til de legges....
Paletter blir ikke gravide men rognstinne. De legger egg når de har funnet en partner og begge føler for å lage avkom, litt sånn som med oss mennesker. Er ikke hunnen fornøyd med hannen eller omvendt blir det heller ingen befruktning. Så du må bare følge med på adferden deres, virker de veldig interessert i hverandre (hannen følger etter hunnen, som er knallrød på buken og rister og bøyer seg i en u-form) kan du forvente egg etter kort tid, virker de ikke interessert i hverandre eller de kun jager hverandre uten tegn til lek kan det ta lenger tid, ofte kan det hjelpe å skille dem en periode.
ja jo det er sikkert rett det, men du svarte jo ikke helt på spm mitt. Jeg ville vite kor lang tid det tar fra huene har begynt å produsere egg til de legges. altså 1 uke, 3 uker, 1 mnd?????
Jeg antar produksjonen starter så snart fisken er kjønnsmoden. Hvis du lurer på når en fisk blir kjønnsmoden, så finnes det ikke nøyaktige svar på det...
Du ser det når det skjer, da er fisken i leksfarger, og buken blir rund.
Når fisken legger egg, kan man heller ikke svare på, for det er noe fisken bestemmer selv om den vil gjøre.
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap