Herotilapia multispinosa (regnbue ciklide)

Som nevnt i en annen tråd så var jeg i Larvik (Villmark og fritidseffekter) for en tid tilbake og skulle bl.a. ha meg 2 sajica damer siden jeg hadde en hanne som var enkemann. Da jeg kom hjem fikk jeg se at det var en helt annen fisk jeg hadde fått med meg hjem. Trodde i det minste at det var 2 dame fisker, siden det var det jeg skulle ha, jeg hadde fått med meg men nei da.... Da jeg kom hjem fra jobb idag hadde disse lagt MASSE egg på et stort blad. Jager vekk alt som kommer i nærheten!! Så, moralen er vel at en skal kjenne godt til hva en vil ha og ikke ta annsattes ord for gitt. Slik er det å være nybegynner i denne "verden". Skal bli spennende å se om det blir yngel som overlever.!!
Da har eggene blitt Wiggles. Som sagt ble eggene lagt på et stort blad men nå er de blitt flyttet over til røttene på noen flyteplanter jeg har i karet. Foreldrene passe veldig godt på dem.

Fisken er gule av farge med den sorte stripen midt på. Men nå etter at de har lagt egg har de forandret farge veldig på undersiden av den sorte stripen. Der har de blitt helt svarte.

Gøy å høre fra andre som har erfaring med oppdrett på denne fisken.
Grattis med flott fisk
Flottere enn sajica den da, og fredeligere. Har hatt dem i selskapsakvarie jeg, sammen med scalarer og annet.
Gratulerer
Jeg har selv fått tak i en flokk av disse, så håper jeg også får yngel med tiden.

Men vanvittig pen fisk når de farger ut.
Tilfeldig bekjentskap
© Rannveig K. Strand
Reklame for plussmedlemskap