Noen som har sett slike "isoporkuler" før?

I morges (formiddag) oppdaget jeg disse "kulene" da jeg slo på lyset i akvariet og skjønner egentlig ikke hva det kan være. Det er 13 stk. og de er helt hvite.
Jeg tenkte først på at Corydorasene (trillineatus) hadde lagt de, men de legger vel bare 1-2 egg i gangen. Jeg innbiller meg også at de er mindre, men vet det ikke sikkert.
Så tenkte jeg på Tiger- eller Sebrasneglene, men de ser vel også annerledes ut?
Til slutt har jeg tenkt på om de kan komme fra flyteplantene (Ceratopteris pteroides). Jeg røsket opp og fjernet noen av disse i går kveld før jeg slukket lyset, men har aldri verken hørt om eller sett slike kuler på plantene tidligere.
Er rimelig nysgjerrig nå og lurer derfor på om noen kan ha peiling på hva det kan være.
Må nesten nevne hvilke innbyggere det er i akvariet:
Corydoras trillineatus
Eple- tiger-sebra-dam- og posthornsnegler
Kirsebær- og røde krystallreker
Jeg legger her ved et dårlig bilde av de
Ligner døde egg, dessverre.
Ps: Hvis du sjekker toppen av akvariet, det som er over vann, så vil du kunne se om eplesneglene dine har lagt egg. Den ligner en drueklase/babymais. Hvis det ikke er døde cory-egg, så kan det være rester fra en egglegging fra snegler. Vet ikke hvordan tiger/sebrasnegleegg ser ut.
Takker så mye for svar Aggi
Jo jeg fant en ny minimais i lokket på akvariet i morges. Da er det sikkert derifra de er kommet. Huff at jeg ikke tenkte på det *rødme*.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap