Hvilke cory la egg...?

Hvilke cory bruker 7-8 dager på å klekkes? Har 2 yngel som jeg ikke aner hvem er. I karet har jeg Weitzmani, Panda, Sterbai, Trillineatus, Adolfoi og noen Aeneus som ikke er kjønnsmodne ennå... Hvem kan ha lagt eggene?

Maiken
Klekking
tempraturen i vannet er en faktor. og hvis du ikke har sett de legge egg så må du vente. det tar et par uker så lingner de på foreldrene sine
Dem er nå en måned gammel og flyr ennå rundt i kamuflasjedrakten sin så ser ennå ikke hvem dem er.
Dette var det beste jeg fikk til.







tegningene på bakkroppen ligner mye på mine trilineatuser syns jeg... uten at jeg skal være for sikker
Ja det synes jeg og, men dem har jo ikke sånn sort maske.
nei, det forvirret meg også.. heller ikke sterbaiene har maske.. panda hode med trillebakkropp? blir vel lettere å se når de har vokst litt til..
Ja som sagt så er de ennå kledd i kamuflasjedrakt. Kunne jo hende det var en panda som har lekt med en trillineatus...hehehe...
Nei får nok bare vente noen uker til å se hva dem blir til...
SolVard
Dem er nå en måned gammel og flyr ennå rundt i kamuflasjedrakten sin så ser ennå ikke hvem dem er.


Det kan være en C. adolfoi Jeg synes yngelen din lignet mistenkelig på noe jeg har sett mange ganger før

Dette er et gammelt bilde av en av mine C. adolfoi yngel, den er akkurat en måned gammel på bildet.
PS! Klekketiden er avhengig av temperatur, men 8 dager var lenge. Normalt tar det 4-5 dager. Men det kan være faktorer vi ikke kjenner til som spiller inn, så akkurat klekketiden kan man nok ikke bruke til id av hvem som har lagt eggene

[External Image]
mona o
[QUOTE=SolVard]Dem er nå en måned gammel og flyr ennå rundt i kamuflasjedrakten sin så ser ennå ikke hvem dem er.


Det kan være en C. adolfoi Jeg synes yngelen din lignet mistenkelig på noe jeg har sett mange ganger før

Dette er et gammelt bilde av en av mine C. adolfoi yngel, den er akkurat en måned gammel på bildet.
PS! Klekketiden er avhengig av temperatur, men 8 dager var lenge. Normalt tar det 4-5 dager. Men det kan være faktorer vi ikke kjenner til som spiller inn, så akkurat klekketiden kan man nok ikke bruke til id av hvem som har lagt eggene

[External Image]
Takk for gode svar.
Håpet du ville svare mona siden du har så god peiling på cory
Yngelet mitt ligner på det bildet ditt så da går jeg utfra at det er c. adolfoi som er den skyldige i leken. Har hatt lek på både adolfoi og trillineatus etter disse 2 yngelene, men da klekket eggene etter 4 dager så jeg trodde ikke det kunne være noen av dem. Men ettersom lengden på klekking går på temperatur så tok jeg nok feil.

Maiken
Skikkelig artige de er som yngel!!

Du får kjøre på med bilder når de vokser til... Spennende!
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap