Coryegg jippi

Fikk en fin overraskelse i dag. Mine Corydoras sp.red.lazer har lagt egg
Håper de er befruktet og at jeg klarer å få de klekket .Har tatt de over i et 54 liters oppdrettskar som sto ledig nå . Hadde vært gøy om jeg hadde fått de til.
Gratulerer Hverken mine Green Laser eller sp. Black har klemt ut noen egg enda her... men jeg må tilstå at jeg ikke har løftet en finger for å hjelpe dem i gang heller. Hehe, det er såvidt de får mat på sommer'n her...

Til høsten derimot, da skal jeg sette i gang no'!

Håper Red Laser-eggene er befruktet og klekker bra!
Hmm grattis, vil ha egg på cory jeg også snufs. hehe:P

For det har jeg aldrig fått før, men lykketil da
Gratulerer så mye!

Alltid like spennende med nye egg,
for ikke å snakke om prosessen derfra til levedyktig yngel....
Krysser fingrene for at du får til oppdrett på disse nydelige coryene!

Hilsen Nina
Håper det går ja ,prosessen videre er alltid spennende ,det blir å kikke foran karet ganske så ofte for å se om det skjer endringer osv.

Trodde egentlig ikke de var gammel nok til dette enda,men den ene hunnen var ganske så rund. Så hadde jo et ørlite håp da de fikk seg et eget kar.De har gått sammen med Sterbaiene inntil for 2 uker siden.

Hadde egentlig trodd sp. black hadde ynglet først ,men de lar vente på seg ,så du er ikke alene der Mona
Da har den første yngelen klekket ,trodde ikke det villle skje noe før tidligst i morgen,så de er tidlig ute

Håper det blir mange som klekker .
De var vel ca. 3-4 cm vil jeg tro .

Teller forresten flere og flere ,kommer oppi i ca 50 stk. i yngelkaret og 6 stk. i foreldrekaret . De har fine røde mager alle sammen så det ser veldig bra ut, de er nå 2 og 3 uker gamle
11 uker er de blitt nå og alle sammen går nå i foreldrekaret ,måtte frigjøre karet deres til fordel for nye coryer
Teller rundt noen og 20 stk. ,har dessverre blitt litt fra fall
Morsomt å følge med på dem!
Nå?? Er de fremdeles flotte? Flere bilder takk
Skal prøve å legge inn noen bilder i morgen
Her kommer et par bilder av både yngel/ungfisk og de voksne ,synes de blir finere og finere
Vet de også kalles gold laser men de har så fin rød stripe at jeg synes det passer best med red stripe
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap