Corydoras aeneus albino egg.. i mengder. hjelp!

Våknet opp till en hel masse albino egg i morges og vi har nå vurdert og se om det kan komme noen albinoser ut av disse..
Men hvordan gør man..
Har lest mange gode råd fra Mona med flere og lurer på om det er forskjell i hantering av albino eggen om eggklekke tiden er annerledes ved denne variant av Corydoras..
Rett og slett how to handle en hel masse albino egg. Føde karet står og puttrer..
Det er ikke noe annerledes med disse enn alle andre, bortsett fra at kullene fra albinoene gjerne er ganske store (akkurat som med vanlige C. aeneus, altså ikke albinovarianten)

Dersom du vil redde dem ut, må du bare trå til med fingrene og plukke dem. Det kan hende de allerede er hardnet såpass i skallet nå at det begynner å bli vanskelig, for eggene er ikke klebrige så lenge. Du får prøve deg frem, og "rulle" dem av glasset med fingertuppene, svært forsiktig. Det er ingen annen metode jeg vil anbefale, for bruk av barberblad o.l. har lett for å skade eggene istedet. Det skal lite til, så trykk bare veldig, veldig løst når du skal rulle dem av glasset.

Lykke til! Det er veldig spennende og artig. Og jeg lover deg at en stor gjeng Corydoras-babyer som bare er noen uker gamle... ja, det er noe av det søteste du kan se. Makan til sjarmtroll
Endelig ferdig
tusen takk, ja det gikk bedre med fingrene må jeg si. nå har vi en hel haug med egg på plantene som også er flyttet over til fødekarret. nå håper vi på hell å lykke.

det viser seg nå at luft pumpen vi har kjøpt er utrolig bråkete. den het ultra silent. skal prøve å bytte til en sånn liten sukkerbit i morgen å se om det gør noen forskjell. eller har du noen tips om akkurat dette. holder på å bli gæren.
Det hjelper på boblelyden med en brusestein, ja, lyden blir ikke så "buldrete" da, som når den kommer rett ut av enden på en luftslange.


Men er det selve pumpen som bråker, så må du vel egentlig bare bytte den ut... det er svært mange bråkete pumper på markedet, selv om de skryter på seg ting som "ultra silent" og alt det der utenpå esken

De stilleste luftpumpene jeg vet om, er Schego. Jeg har jobbet meg gjennom veldig mange luftpumper etter hvert, og har til slutt endt opp med disse. De jobber stille, og jeg kan tåle den svake summingen jeg hører når jeg går helt inntil
For eksempel denne; [URL=http://www.webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=&sok=ja&produktid=1426&HKatID=]Schego Ideal[/URL] (de finnes i flere typer, bare søk på "Schego" i produktsøket på siden der).
ja den skal jeg prøve. håper den fungerer bedre.
et siste spørsmål før kvelden, har det noe å si at yngelkarret er rundt som en gullfiskbolle? har lest en plass at fisker utenom gullfisk blir helt dessorientert da, vet du om det er tilfelle??
Tilfeldig bekjentskap
© Kim Weflen aka akvafil
Reklame for plussmedlemskap