Regnes formering av malaysisk sandsnegle som oppdrett?

"Oooo ja. Jeg ønsker å registrere et oppdrett på min "resymè" og tenk, jeg har klart å fått oppdrett på Malaysisk sandsnegler - Yeah!"

Skjønner dere ironien min? Jeg skjønner ikke hvordan formering av Malaysiske sandsnegler som bare lever under bunnlaget og som en trenger å gjøre NULL med, kan klassifiseres som et oppdrett?
Jeg syns det burde gå som oppdrett hehe, for man får jo registrert oppdrett på gyppy og de formerer seg jo nesten enklere og ikke minst fort:P
Men jeg ser ikke helt vitsen med å legge dette til på "skryteveggen", for det krever jo ingen ting av akvaristen.
det er jo registrert oppdrett på diverse pestsnegler og, så hvorfor ikke sandsnegle? :p
Jeg registrerer ikke oppdrett som skryt, men som en huskelapp for meg og litt pekepinn for de som stikker innom profilen.
Kommer jeg inn på noen sin side og sjekker oppdrett i 08 og ser at denne personen har oppdrett på skivesnegler tenker jeg enten den er gal, eller bare aha, den har skivesnegler i karret. Har selv satt oppdrett på malaysiske sandsnegler, litt for morro skyld egentlig. ;P
Tom Kristiansen
Jeg syns det burde gå som oppdrett hehe, for man får jo registrert oppdrett på gyppy og de formerer seg jo nesten enklere;) og ikke minst fort:P Men jeg ser ikke helt vitsen med å legge dette til på "skryteveggen", for det krever jo ingen ting av akvaristen.



Men husk Tom, med guppy må du faktisk gjøre en hel del for å få yngelen til å vokse opp. Det er ikke lov å registrere oppdrett før 6 uker som frittsvømmende. Guppy er stakkars så uheldig at de blir til og med spist av sine foreldre. Så skal en ha guppy til å vokse opp så må en gjøre noe. Jeg skjønner bare ikke hva som er vitsen med å registrere sandsnegle-oppdrett. Jeg har sandsnegler selv, de har helt sikkert formert seg. Men jeg har ikke telt dem og ikke har jeg tenkt til det heller. Og jaggu skal jeg ikke registrere oppdrett på de
Sanne
det er jo registrert oppdrett på diverse pestsnegler og, så hvorfor ikke sandsnegle? :p


Hehe
2nelise
Guppy er stakkars så uheldig at de blir til og med spist av sine foreldre. Så skal en ha guppy til å vokse opp så må en gjøre noe.

Gidder du fortelle det til mine guppyforeldre? Akvariet mitt flyter snart over av guppybarn som har vokst opp og blitt store :P
Kjetilv
Gidder du fortelle det til mine guppyforeldre? Akvariet mitt flyter snart over av guppybarn som har vokst opp og blitt store :P


Kanskje du skulle selge dine guppyforeldre til meg
Hehe, har vel kanskje mer med habitatet å gjøre. Men jeg har snart en del guppyer som skal gis bort, vil bare vente til de nye er store nok til at jeg kan se åssen de ser ut, så jeg vet hvem jeg kan gi bort
Må innrømme at jeg for moro skyld har registrert oppdrett på både sandsnegler og pestsnegler

Faktisk så ser jeg ikke noe galt i det. For den som er ny i gamet kan det være greit å se at disse lett formerer seg. Om det registreres oppdrett så ligger denne informasjonen lett tilgjengelig i basen. Smart
Tante Astrid
Må innrømme at jeg for moro skyld har registrert oppdrett på både sandsnegler og pestsnegler ;)


Jeg har også registrert oppdrett mest for moro skyld på sandsnegler. Ser ikke noe galt i dette, da det finnes fisker som er "nesten" like enkle


har faktisk lagt merke til noe jeg tror var formering på sandsnegler,
har også registrert det, og ser ikke ut til at det er noe galt i det.
har selv ikke greid den letteste fisk som guppy.
(fant ut at dyrebutikken selger guppy/endlers hybrider)
Folk må jo få lov å registrere oppdrett på akkurat det de vil
Historisk sett er jo slik info interessant å se tilbake på også, på alle slags arter. Både for den enkelte, og kanskje som historikk man kunne laget en "offisiell rapport" på her på AF og lagt ut F.eks. "I 2007 lå den og den fisken på førsteplass i antall akvarister som drettet den, nummer to er den og den, osv osv", og "Det og det året ble det registrert xxx antall oppdrett på den og den, men året etter falt det til xxx" eller lignende.

Sånne ting

Og det er jo kjempebra som egne "huskelapper" man har for sin egen del, arter man har sluttet med og ser tilbake på hvilket år man oppdrettet og holdt dem, osv, man ser sine egne aktiviteter på den fronten kanskje stige og synke år om annet.

Hadde alle vært nøye med å registrere hvilke arter man holder i akvariene på akvarieprofilene, kunne man også sammenlignet antallet personer som holder fiskearten med antall personer som fikk til oppdrett på dem. For eksempel at firehundreogfjorten mennesker holdt xxxx arten, men bare 2 fikk oppdrett på den. Interessant i grunnen! Kunne ønske mange flere ble flinke til å registrere sånt. Det hjelper andre som kanskje er ute etter info om arten, og vil vite mer om mulighetene til å få til oppdrett. Hvis det kun er reg. et eller to i året blant alle de som holder den, så skjønner man jo at her må man sette alle kluter til og anstrenge seg. En spennende utfordring
Remi Horsgård
Jeg har også registrert oppdrett mest for moro skyld på sandsnegler. Ser ikke noe galt i dette, da det finnes fisker som er "nesten" like enkle ;)


Skal tro hva slags fisk i et normalt kar med flere andre arter som er "nesten" like enkle å få oppdrett på som sandsnegler? Den må du utdype litt nærmere.

Jeg startet tråden, dere får diskutere den videre om dere ønsker. Jeg ønsker det ikke fordi jeg synes det er teit. Jeg avslutter med å sitere Remi Horsgård i hans beskrivelse om sitt sandsnegl oppdrett: "Ingen fremgangsmåte, disse er umulig å IKKE få til å formere seg." Sitat slutt.
2nelise
Skal tro hva slags fisk i et normalt kar med flere andre arter som er "nesten" like enkle å få oppdrett på som sandsnegler? Den må du utdype litt nærmere.


Hva som er et "normalt kar" er da så mangt...
Er nevnt guppy før i tråden, og satser du på oppdett av disse har du de jo i et kar for seg selv.
Å få til oppdrett i selskapskar er jo straks værre, og ikke det JEG tenkte på

Folk registrerer jo oppdrett på eplesnegler, og det krever jo ingenting. Jeg visste ikke at min hadde lagt egg engang før de begynte å klekke.

Samme med mollyene mine, jeg gjorde ingenting for at yngelen skulle leve opp, men 9 av 14 overlevde de 8 ukene likevel.

Så hvis man registrerer oppdrett på levendefødere og eplesnegler kan man like gjerne reigstrere det på sandsnegler også.
Tilfeldig bekjentskap
© Tobias Sliwon
Reklame for plussmedlemskap