Palettciklide lagt egg, men reiser på ferie...

Palettene mine har lagt egg, og hvis de klekker, så skjer det 2-3 dager før jeg drar en uke til syden. Tenker litt på hvordan det blir med fóring. Burde jeg kjøpe inn en fórautomat, eller klarer de seg ved å spise litt av planter og annet de finner på bunnen?? Typisk at de skulle legge egg nå rett før vi skal dra :p
Fôrautomat er uansett en fin ting ift ferier, hvis man ikke har noen andre til å fôre...
Har hørt fra tidligere lignende tilfeller at det har gått bra, men om det så skulle gå galt, er det vel en trøst at de kommer til å legge egg 1000 ganger senere.....
Ja, mente jeg hadde lest noe her inne om at det hadde gått bra, men fant ikke igjen den tråden når jeg søkte.
Kanksje ikke så dumt å ha en fôrautomat nei, er vel noen nettbutikker som selger dette til en grei pris...
Dersom karet er godt innkjørt (og spesielt om du har javamose) ville jeg tatt sjansen på at det hadde gått bra uten fórautomat. Jeg ga mine palettyngel mat sjeldent, siden de fant småtteri å spise i karet uansett. Dessuten vil de være wigglers noen dager før de blir frittsvømmende og trenger mat (frem til da spiser de av plommesekken). Jeg tror derfor ikke at dine har vært frittsvømmende særlig lenge når du kommer tilbake.

Noen vil kanskje ikke klare det, men det kan være tilfelle uansett om du har annen fisk i karet. Ellers leker paletter veldig ofte, og skulle det gå galt tar det neppe mer enn et par uker før det er nye yngel på gang. Men det er klart - det er opp til deg om du vil kjøpe en fórautomat!

Situasjonen er så¨klart litt annerledes om karet er forholdsvis nyoppstartet.

Men dette er min mening
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap