Nå vet jeg ikke min arme råd... ancistrus har lagt egg..

Vet ikke om jeg skal juble eller gråte...
(litt jubel er det)
Ancistrus hannen har voktet kokoshula sin i allefall i en uke..
(når jeg tenker meg om)
Den går i et kar jeg skal ha discusen i..
Skulle til i dag å fjerne div fisker derfra og flytte på dem til andre kar..
Så letter jeg på hula hans og ser en STOR klase med egg der..
Weeeeee...
Men, nå skal jeg til å skru opp temperaturen i karet...
1 grad for døgnet...
Hva med eggene..?
Vil de tåle det..?
Skal jeg flytte de til et kar der det er samme temp. som nå,
eller skal jeg utsette flytting av discusen...?
Og la alt være som det er nå...?
Gratulerer med ancistrusegg. Jeg ville latt de gjøre seg ferdig før jeg flyttet de. Det er utrolig moro å se på de bittesmå tassene når de er klekket. Det er verd å vente på. Vet ærlig talt ikke om det går an å flytte de over i et kar der de ikke er kjent. Kanskje noen andre vet?
Det går an å flytte på egg og ancistrushannen over til et annet kar , har gjort det selv med godt resultat . Ta hele kokoshula og hannen og flytt de sammen han vil passe på eggene i et annet kar også
skal de tilvennes det nye vannet de skal i...?
har så smått begynt å stige litt på temperaturen..
ser bra ut så langt...

Her hos meg er det samme temp på alle kar ca 26 grader det bør ikke være store forskjellen på tempen nei .
skal være i et discus kar så det holder ikke med 26 grader...
Discus er en type fisk jeg ikke vet noe om akkurat der må nok noen andre kloke hoder svar på men hvis temp og de andre vannverdiene stemmer så kan jeg ikke se noe problem der tor jeg .
håper eggene tåler temp. stigningen...

sheila
Discus er en type fisk jeg ikke vet noe om akkurat der må nok noen andre kloke hoder svar på men hvis temp og de andre vannverdiene stemmer så kan jeg ikke se noe problem der tor jeg .


takk for dine svar....
Heidi Ingdal
Gratulerer med ancistrusegg. Jeg ville latt de gjøre seg ferdig før jeg flyttet de. Det er utrolig moro å se på de bittesmå tassene når de er klekket. Det er verd å vente på. Vet ærlig talt ikke om det går an å flytte de over i et kar der de ikke er kjent. Kanskje noen andre vet?


får håpe de ikke blir spist da.. ;o)
Tilfeldig bekjentskap
© RHD2011
Reklame for plussmedlemskap