Kileflekkrasbora som yngler?

Jeg har en kileflekkrasbora stim på ti stk. Den ene ser temmelig stor ut under buken, og jeg har lurt på om det kan være egg en liten stund. Nå driver den og gnir seg mot undersiden av bladene på den ene planta, mens fire av de andre jager etter den, og er veldig intr. Kan det være yngel på gang? Og i så fall, hva gjør jeg for at yngelen skal overleve?
Hei er vel sparsomt med info jeg kan bidra med på akkurat dette med oppdrett på disse,men Har et par erfaringer med denne typen fisk.Jeg har en stim med kileflekk selv, og et par ganger har de lagt egg i karet mitt.Eller det vil si mens hunnen strødde om seg med egg spiste de andre fiskene for livet av dem.
Jeg mener og ha lest at de bruker og spre/feste eggene under store planteblader.(jeg hadde lite store planter på dette tidspunktet i mitt kar) Men de passer verken egg eller yngel så du er vel nødt til å flytte den eggstinne fisken over i et annet kar og så ta den ut igjen når eggleggingen er ferdig.
ser ut til at hun har mistet eggene, men ser ingen i karet, så da er de nok spist opp i såfall
Tilfeldig bekjentskap
© Kari anne Hulløen
Reklame for plussmedlemskap