Boliviansk sommerfuglciklide yngel.. mat??

De er flyttet til en grop, og de wrigler seg godt der..

Hva kan jeg gi som mat til disse små..?
Hildrum76
De er flyttet til en grop, og de wrigler seg godt der.. Hva kan jeg gi som mat til disse små..?


Uten tvil nyklekket artemia, bananmark eller mikroorm, men de skal ikke ha mat før de er frittsvømmende Grattis forresten
Tom Kristiansen
[QUOTE=Hildrum76]De er flyttet til en grop, og de wrigler seg godt der.. Hva kan jeg gi som mat til disse små..?


Uten tvil nyklekket artemia, bananmark eller mikroorm, men de skal ikke ha mat før de er frittsvømmende Grattis forresten

Og hvordan gjør man det...?
Dette er første gang for meg... hehe
Om du skal klekke artemia så må du kjøpe egg å lage deg en artemiaklekker, med en halvliter flaske og luftpumpe. Ligger en beskrivelse av dette her:

Når det gjelder bananmar/mikroorm så må du kjøpe en start kultur. Så da er det bare å søke på kjøp/salg sidene og se om noen har dette til salgs.
Jeg ville nok kjørt på med artemiaklekking ja, brukte liquify først selv men tror de enda hadde plommesekken da også.

Hvis du har sandsnegler i karet så vær obs, min hann passet på som en rev i 5 dager mot andre fisker, så kikka jeg bort før jeg la meg for noen dager siden og da var de vekke og det var to sandsnegler rett bortfor som så litt mistenkelige ut. GRRR, blir aldri yngelbilder på meg :P
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap