Mat til ancistrus yngel

fant noen få ancistrus egg mitt i akvarie, har lagt dem i fødekasse og nå har alle 6 klekt
men nå har de vokst VELDIG fort å plommesekken er borte, har hørt de ikke har tenner, så hva kan jeg gi dem? det ser ut som at de sitter på glasset nå suger, har også netopp gitt dem finkornet knust algetablett, men finnes det noe annet har også hørt om kokt salat.

og hvor lenge er det til at de for tenner? altså når jeg kan gi dem vanlig fôr
Er bare å gi dem malletabletter....yngel på ancistrus er enkle slik. Man trenger ikke spesial for
Vegard Engan
fant noen få ancistrus egg mitt i akvarie, har lagt dem i fødekasse og nå har alle 6 klekt:) men nå har de vokst VELDIG fort å plommesekken er borte, har hørt de ikke har tenner, så hva kan jeg gi dem? det ser ut som at de sitter på glasset nå suger, har også netopp gitt dem finkornet knust algetablett, men finnes det noe annet har også hørt om kokt salat. og hvor lenge er det til at de for tenner? altså når jeg kan gi dem vanlig fôr



Jeg pleier å knuse malletabletter jeg å gi dem det når plomma er borte. Tablettene løser seg opp og er ikke noe problem. Deler dem som regel i 4 biter og har oppi ettersom hvor stort kullet er. I morgen regner jeg med at plommesekken er borte på siste kullet på ancistrusene nede, som teller mellom 80 og 100 stk. Er litt vanskelig å telle dem da di som regel ligger i store klynger. Ancistrus spiser også salat, squasjh (sikkert feil skrevet) og er utrolig glad i agurk. Men ikke la disse fruktene/grønnsakene ligge alt for lenge da di forurenser vannet ditt. Dette svaret forteller også ditt siste spørsmål, selv om jeg ikke vet når di får tenner. Trodde ikke dem fikk tenner jeg.. hehe. Lykke til med yngel. Mvh Leif
Tilfeldig bekjentskap
© Jeanette Abelle
Reklame for plussmedlemskap