Trenger hjelp med Juvelciklider.

Jeg skiftet vann og satt opp et nytt oppsett i 54Litern min idag, og bare noen timer etterpå satt Juvelciklidene mine igang på 2. kullet som skal vokse opp her.
Problemet (eller jeg lurer på om det er et problem) er at de allerede har et kull i karet, som nå den 5.nov har vært frittsvømmende i 6 uker. Er disse en trussel for de nye wrigglersene?
Sitter og ser på karet nå og ser at nå har hun begynnt og jage yngel. Hun har vært den som har "banket" han for at han jager de. Hva er det som skjer her?
NorthHawk
Jeg skiftet vann og satt opp et nytt oppsett i 54Litern min idag, og bare noen timer etterpå satt Juvelciklidene mine igang på 2. kullet som skal vokse opp her. :) Problemet (eller jeg lurer på om det [B]er[/B] et problem) er at de allerede har et kull i karet, som nå den 5.nov har vært frittsvømmende i 6 uker. Er disse en trussel for de nye wrigglersene?



Har du virkelig et Juvelciklidepar i en 54 L!!!!!! Milde moses, stakkars fisk. Anbefalt st på karret er 250L. I tillegg har du yngel, og enda mer yngel i vente???? Kunne du tenkt deg å bli sperret inne på et knøttlite rom resten av livet? Jeg bare spør.....
der kom den ja.. Regnet med at jeg kom til og få høre det der når jeg la ut tråden.. Dette paret har bodd leeenge i en 54L før jeg fikk de og har hatt mange unger. De skal oppgraderes til et større kar når lommeboka gir tillatelsen. Vet at de skal ha større kar. Er ikke snakk om resten av livet vettu, driver ikke tortur her i huset..

Spørsmålet var jo om jeg burde flytte de ynglene som er i karet da.. Som jeg har skrevet har de snart svømmt i 6 uker nå og det har ikke vært så altfor mye knuffing og jaging i karet før nå.
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap