Levendefødere

jeg har hatt gravid guppy og har ca 20 yngel men de har ynglet 2 ganger hvorfor så lite? jo, nemlig fordi det enner bestandig opp med at guppyen oppfører seg normalt og ser ikke ut til å føde, men neste dag finer jeg 2-3 yngel i karet å de er vanskelig å fange de fleste blir spist, først hadde jeg 3 guppyer og 17 yngel ovelevde ved at jeg fanget dem å puttet dem oppi yngelkar, så nå har jeg masse flere fisk sist gang fanget jeg 3-5 yngel.
så er det noen måte på hvordan jeg for til i mestparten av ynglene til å overleve, og det er ikke lenge tid sverddragene mine føder heller
Jeg brukte som regel en "fødeavdeling" i akvariet mitt til guppy og sverd dragere. Der flyttet jeg den gravide oppi når den sluttet å spise og dagen etter hadde den som regel ynglet. Legg gjerne en kvist fra en plante ller noen blader oppi kassen sammen med fisken. Behold yngelen oppi der til du kan slippe de ut med de andre fiskene... Funket for meg!
men, hvis den yngler i fødekasse så blir jo spist av moren
Det trodde jeg også, men det var i så fall ikka mange som ble spist... Kansje det var greit å gjemme seg litt mellom bladene i den kvisten jeg som regel la oppi, også kaster jeg jo mora ut av fødekassen straks jeg oppdager at den har ynglet... Funket for meg i allefall!
Tilfeldig bekjentskap
© Eivind Louis Helset
Reklame for plussmedlemskap