Tips til yngel

Heisann,
Jeg og samboeren min har akkurat kjøpt oss vårt første akvarium
Oppi der har vi 15 Guppyer, 4 hanner og resten hunner,
Vi har også 6 Black mollys, 2 hanner
5 åler av et slag vi ikke husker navnet på, skal vist være veldig vanlige,
og til sist 4 otto'er? Tror de het otto :P eller noe lignende

Vi fant fort ut at vi har 5 Drektige guppyer og en drektig molly.
Hva burde vi gjøre nå er vårt spørsmål :P vi har jo kjempelyst på alle
Vi har skaffet oss et fødebur med plass til to fisker, så de skal jo oppi der. Men blir ikke det buret litt lite til alle ynglene ? Eventuelt spiser ikke de senerekommende hunnene de første ynglene?

Vi har endel glassboller vi kan ha 2-3 liter vann i, men vi kan vel ikke putte yngelen oppi der??

Hehe, noen som kan hjelpe oss å ta vare på yngelen vår?
ha mye planter i akvariet så yngelen kan gjemme seg i=) pleier å gå fint da
Glemte jo å si at det er et 50L 6kantet kar..
Vi har en liten busk ting i vært hjørne pluss noen høye ved ledninger og sånt
Står også en grotte der, men den er okkupert av ålene :P
Tror dere at noen yngel klarer seg? :P hehe
Katrine
[URLBLOCK1]


Tusen takk for Tipset Katrine..
Men jeg rekker ikke å kjøpe noe før etter helga :P og da har de fleste yngla allerede tror jeg...
3 av Guppyene har øyne bak bukfinnen :P
mollyen har yngla inatt :P
Ser bare en liten nedi grusen, men tror det er flere en plass...
Er ganske grov grus så den kommer nedi sprekker og sånt.. Blir spennende å se om den klarer seg :P
Venter fremdeles på guppyene tho :P
Har du fødekasse kan du håve ut de ynglene du finner og putte de i yngelkassa en uke eller to. God fóring den stunden så burde de har større sjanse til å greie seg sammen med de voksne.

Det er bedre å la mødrene føde i karet og redde ut yngel, enn å putte mødrene i yngelkassa. Yngelkasser stresser nemlig mødrene og kan gjøre at de holder igjen fødselen... noen kan holde igjen så lenge at de dør også faktisk.

Yngelkassa er for liten til at ynglene kan bo der veldig lenge, men på en uke eller to rekker de å få litt kjøtt på kroppen og bli raskere så de kommer seg unna.

Yngel av levendefødende er ganske store, og kan spise flakfór som er knust
Lasse Hansen
Glemte jo å si at det er et 50L 6kantet kar.. Vi har en liten busk ting i vært hjørne pluss noen høye ved ledninger og sånt ;) Står også en grotte der, men den er okkupert av ålene :P Tror dere at noen yngel klarer seg? :P hehe


Med det antall fisker dere har i det håper jeg inderlig det finnes en plan om fler liter hos dere. Med det dere har er det etter mitt syn allerede for mange der, og med den ynglinga du beskriver blir det voldsomt om du får en del av de til å vokse opp. Regner med de fleste dere har er ung fisk, se igjennom databasen og se hvor store de forskjellige blir, blir fort trangt i en 50 liter da.
Tilfeldig bekjentskap
© Jan Erik Telnes
Reklame for plussmedlemskap