Hvordan bygge ett perfekt oppdrets kar for maller ?

Ja, så sitter jeg her da med et kar til overs og tenker og prøve meg meg malle oppdrett. Tenkte meg noe enkelt og noe "kult", og havnet opp med og prøve på L-144. Hva trengs i et kar for og få maximal sjanse for yngel?



o_O
God sirkulasjon, div huler i forskjellige rettinger og størrelser. Trerot/røtter. Ikke noen fisk der som spiser yngel. Gode vannbytter( evnt automatisk) så vokser yngelen fortere.
Skiferhuler er en god hule for egglegning/klekking
Hihi
Hva er god sirkulasjon i en 63 L`?
KaMpFiSk RoCk
Hva er god sirkulasjon i en 63 L`?


Mellom 630-1000 L/T er brukbar gjennomstrømning i et 63 l malle karr.
Dretter selv noen L maller, samtidig som jeg prøver å få andre L malle typer i lekk.
Felles for alle artskarrene jeg har med div L maller i er bra vanngjennomstrømning.
Det malle karret jeg kjører minst gjennomstrømning i er, oppvekst karret med små malle"yngler".
Har beste resultat/høyest overlevelses % i oppvekstkarr med rundt 10 ganger karret i vanngjennomstrømning i timen, og med relativt høy tempratur.
Ok
Ken Myrseth
[QUOTE=KaMpFiSk RoCk]Hva er god sirkulasjon i en 63 L`?


Mellom 630-1000 L/T er brukbar gjennomstrømning i et 63 l malle karr.
Dretter selv noen L maller, samtidig som jeg prøver å få andre L malle typer i lekk.
Felles for alle artskarrene jeg har med div L maller i er bra vanngjennomstrømning.
Det malle karret jeg kjører minst gjennomstrømning i er, oppvekst karret med små malle"yngler".
Har beste resultat/høyest overlevelses % i oppvekstkarr med rundt 10 ganger karret i vanngjennomstrømning i timen, og med relativt høy tempratur.

Passer perfekt for jeg har en 45 L som jeg kann bruke til oppvekst kar og der kan jeg jo sette inn en pumpe på 540 L/T Og så tar jeg da en 1000 l/t i 63 Litern. Men jeg tror jeg skal holde meg til et par eller en trio på L-144, Fin Malle syntes jeg da! Tar gjerne imot erfaringer om opdrett oxo
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap