Jeg ser definitivt forskjell på størrelsen på eggene fra art til art. Jeg trodde at alle egg hadde sterbaistørrelse, helt til schultzeiene mine la egg. Jeg ble temmelig sjokkert over hvor små de var! Siden har jeg også sett at atropersonatus og septentrionalis har ganske små egg, mens C-121 har ganske "normal" størrelse. Trilineatus har også større enn schultzei, men jeg husker for å være ærlig ikke hvordan størrelsen er i forhold til atropersonatusene (men de er større en septentrionaliseggene). Det er også stor forskjell på på yngelen når de klekkes, både i størrelse og "utforming". Jeg fikk nettopp septentrionalisyngel, og de var helt vanvittig små! Det er først nå (etter en uke, tror jeg) at de har nådd normal størrelse for nyklekt coryyngel. De var så små da de ble klekt, at jeg ikke kunne se halen på dem. De var bare små prikker som spant rundt i full fart. Yngelen fra atropersonatusene hadde en helt utrolig diger plommesekk i forhold til andre coryyngel. De så helt snåle ut! Så konklusjonen er: det er forskjell mellom coryartene, på samme måte som det er forskjeller mellom artene hos andre typer fisk. Når man tenker over det, så er det vel egentlig ikke så veldig rart...