Goldenen min tygger =)

Hei.
Jeg så nettopp at den ene Goldenen min hadde kjempestor munn og masse egg inni.
Hva skal jeg kjøre med hun?
Og når ynglene klekker kan jeg ha de i en fødeboks?
Jeg har et 60l rekeakvarium men jeg trur at malawi yngel klarer å spise den minste reka.


Takker for alle svar
Hei, jeg ville nok bare latt hun føde i fred. Da skåner du henne for mye stress. Du kan evt, ha henne i et eget kar til ynglene er sluppet. Ja, det går fint å ha ynglene i en fødekasse en periode, men det kan fort bli ganske trangt om plassen
Inaktiv bruker
gratis med egg på Goldenen
jeg lar bare de gå i karet og det er alltid noen som overlever.
men det spørs på hvor stort kar du har , har du mange gjemmesteder for små yngel osv.
I begynnelsen tokk jeg ut hua og satte hun i et 60l kar men noen ganger spyttet hun ut eggene eller svelget dem mens jeg prøvde å fange henne derfor sluttet jeg å fange huene.
Grattis med tyggende hue
Hjelp, Eggene er klekket
Takk.

Nu e eggene klekket, hva skal jeg gjøre med de?
Hva gjør man når man skal ha de ut av munnen? Holder over gjellene sånn at de detter ut?


Takker for alle svar
Hvor burde jeg ha de
Burde jeg ha de i reke og snegleakvariet mitt eller i en fødeboks i hovedkaret?

Jeg har 8,5 i ph i reke og snegle akvariet og 9 i Malawikaret
Grattis med egg på golden!!! personlig syntes jeg at du burde la hunnen være i fred, ELLER ta en stor håv og flytte henne forsiktig til et annet akvarium der hun kan være alene eller bare med noen ancistrus=D Lykke til!
Det finnes et utall tråder om dette emnet, bare å bruke søkefunksjonen.

Ta en titt på denne tråden.
Hvis du velger å flytte henne, så vent i minst 14 dager. Hvis du flytter henne med en gang er det fare for at hu spiser opp eller spytter ut eggene sine grunnet stress.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap