Yngel - vil de overleve?

Kakaduecikliden vår har nå fått yngel. De var ute og svømte for første gang i dag. Vi har fått telt opp 20, men det er nok en del som også har gjemt seg i planter osv...

Mor er veldig beskyttende og jager alt som kommer i nærheten av hjørnet hvor hulen er/yngelen er. Men jeg er jo selvsagt litt bekymret for at det vil bli litt frafall siden det er en god del annen fisk der...

I samme kar går det:

2x Ancistrus sp. oppdrettvar.
10x Corydoras Atropersonatus
20x Nettetra
6x Kurvciklider

Er det noen som vet om noen av den andre fisken er voldsomt sultne på små ciklide-yngel?

Bekymret hilsen

Bestefar Kent
Tetraene og kurvchiklidene kan nok finne på å spise yngel hvis de får muligheten til det, ellers er vel ancistrius mere kjent for å ta eggene. Coryene vet jeg ikke, vet de spiser hverandres egg, men ikke om de tar yngel.

Ellers kan jeg jo gi et tips om for til disse små, nemlig en helt vanlig bunntabelett som da faller ned like ved hulen. De består av så smått for at yngelen kan klare få det i seg. Tetra tabimin feks.
Takk for svar

Er litt bekymret for at de kan bli tetra-fôr ja... Men vil det være bedre for dem å flytte over i et annet kar og få være alene, eller vil dette bare kunne skape massedød blant yngelen? Og er de nå avhengig av mor på noen måte?

MVH

-Kent-
Se på tråden til Tom Kristiansen, han har foret opp bolivansk sommerfuglciklide uten foreldrene. Kanskje du finner noen tips der.
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap