Egg på sommerfugliciklidene igjen

det nye paret jeg handlet for en uke siden har nå hatt seg en hyrdestund.Eggleggingen er akkurat avsluttet når dette skrives.Jeg kunne jo tenkt meg og fått frem en liten stim med yngel men har forstått at dette er bortimot umulig i et selskapskar.
Er litt fristet til å ta eggene fra foreldrene men er det egentlig så mye vits? hvordan gjør jeg i tilf dette? eggene ligger godt plantet på en skråstillt stein
Nå har eggene klekket og foreldrene har flyttet dem til en ny grop.Det hele ser såpass harmonisk ut at jeg bare lar det stå til.Er jo uansett kjekkest når ting blir så naturlig som mulig
Eit anna alternativ er jo å flytte ut dei fiskane som truer yngelen. Kor stort er akvariet og kva slags anna fisk går der? Ellers høres det jo ut som at du har fått eit foreldrepar med dei riktige innstinktene...
Karet er 120 liter.Jeg har 9 kileflekkrasbora og 13 grønn (falsk blå neontetra) oppi sammen med ciklidene.Det er kanskje sistnevnte som er den verste yngelpiraten her?
Øssi
Karet er 120 liter.Jeg har 9 kileflekkrasbora og 13 grønn (falsk blå neontetra) oppi sammen med ciklidene.Det er kanskje sistnevnte som er den verste yngelpiraten her?

Ja, eg vil tru det. har kileflekksrasbora med mine apistogrammaer som også har yngel no og det ser ut som det går greit. Dei klarte kanskje å snappe eit par yngel første dagen, men no har mamma apistoen satt dei såpass på plass at dei ikkje forsøker seg lengre.
Ja det er ganske artig og se på når far og mor ciklide delegerer oppgaver seg i mellom.Far henter nyklekkede egg til den nye gropen mens mamma må jage vekk interesserte nabofisk
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap