Guppyer igjen.....

heisann
jeg har 4 stk veldig gravide guppyer og lurte på om yngelen vil overleve i karet sammen med de voksne?hvis ikke og de må i ynglekar hvor stort skal det være og må man ha pumpe der og evt varme(hvor varmt)?
har også 5 stk kileflekkrasbora i samme kar,vil de spise guppy yngelen?

kjempe glad for alle slags svar da jeg er helt nybegynner og har ingen peiling på fisk og i hvertfall ikke oppdrett.
Setter du inn godt med finbladede planter, mose eller noe, så vil nok noen klare seg. Velger du yngelkar, har du den anbefalte temperaturen for guppy, 25-27 grader om jeg ikke husker helt feil, og innkjørt filter.

Yngelkaret bør være så stort som mulig, men skal du bare ha dem til de er for store til å bli spist, kan du ta et 20 liters kar eller noe=)

Personlig hadde jeg ikke flyttet dem da, det er stress for fisken du flytter.
jeg har litt mose rundt over alt og har en stor plante med sånne små "armer" som går fra bunn til topp og flyter i toppen(hakke peil på hva den heter) har også ett par røtter med mange gjemmesteder så håper vel at de kan være i hovedkaret.
i og med at jeg har 4 stk som er gravide så gjør det vel kansje ikke noe om ett par blir borte kan jo bli mange små om alle skulle finne på å føde samtidig.
Anne-britt Dilling
jeg har litt mose rundt over alt og har en stor plante med sånne små "armer" som går fra bunn til topp og flyter i toppen(hakke peil på hva den heter) har også ett par røtter med mange gjemmesteder så håper vel at de kan være i hovedkaret. i og med at jeg har 4 stk som er gravide så gjør det vel kansje ikke noe om ett par blir borte kan jo bli mange små om alle skulle finne på å føde samtidig.



men går guppyene sammen med kileflekkrasboraene når de får barn???
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap