Kampfisk yngel

Hei for to dager siden, klekket kampfisk eggene mine og i var di frittsvommende og eg har noen sporsmal.

1 Må lyset stå på om natta, eller går det fint og skru det av?

2 Hvor lenge må jeg fore med infusorie for jeg kan gå over på micro orm?

3 Er det normalt at yngelen holder seg bar helt oppe med rede i akvariet?

Blir glad for alle svar =D
Du kan lese denne siden, den forklarer alt med kampfiskoppdrett, inkludert fóring
Hei
På den siden står det 3 forste dager infusorie og di 4 neste edikkål, men jeg har ikkje eddikkål, jeg har bare infusorie og micro orm vet du vordan jeg kan fore da?
Du må jo nesten bare bruke det du har, så da må du nok gå rett fra infusorier til mikroorm. Prøv å se om de klarer å spise mikroorm, hvis ikke er det nok bedre med et par dager ekstra på infusorier. Kanskje de da klarer å ta mikroormen.

Ellers tror jeg ikke at størrelsen på mikroormen er det største problemet, men at den synker til bunns. Og kampfiskyngel holder seg i overflata. Dermed må¨de være litt raske til å spise, ellers har fóret landet på bunn.

Du får følge med litt Har aldri hatt kampfiskyngel selv (for plasskrevende for min del hehe), så helt stø på dette er jeg ikke. Men noen andre har kanskje synspunkter også
Jeg brukte Liquifry1 tynnet ut i litt vann de første dagene, da oppstarten av infusoriekulturen ikke gikk som planlagt. Så et par uker på nyklekket artemia og så en gradvis overgang til frossen cyclops og Elos Sv.0 granuler.
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap