Ancistrusfar - når slippe yngel?

Har en ancitrushan som har passet egg i hulen sin en tid. For to dager siden fant jeg to små yngel på veggen, i går fant jeg fire (plommesekken er tydelig oppbrukt, de henger der og spiser). Men jeg ser at han holder flere yngel inne i hulen sin. De kommer av og til frem til åpningen, men han ligger fortsatt i åpningen selv og passer på. Måtte ta ut noen glupke fisker da jeg oppdaget dem, og da jaget han dem inn i hulen igjen.
Mitt spørsmål er derfor: Hvor lenge kan han holde dem der inne, og får de nok mat når de ligger der inne?

Håper noen kan hjelpe meg med dette
Går nok bra.. har to stykker som er 3 mnd gamle nå som er skikkelig pappadalter og henger i hulen , eller i åpningen stort sett hele tiden. Jeg lar de være der i håp om at da blir det ikke mere yngel før jeg har flyttet..
Takk for svar
Var bekymret for at de kunne sulte ihel. Han gjør en god jobb med å passe på dem da
PG
Går nok bra.. har to stykker som er 3 mnd gamle nå som er skikkelig pappadalter og henger i hulen , eller i åpningen stort sett hele tiden. Jeg lar de være der i håp om at da blir det ikke mere yngel før jeg har flyttet..

OT, men ancistrushunner ser ut til å like at det er yngel i hulen, og er mer parringsvillig da. Det er faktisk en teori om at bartene til hannen etterlikner yngel
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap