Hvordan oppbevare artemiaegg på best mulig måte?

Jeg har kjøpt en halv kilo vakumpakket artemiaegg. Det sier seg selv at dette ikke blir brukt opp på 1-2-3. Jeg har tidligere kjøpt vakumpakket artemiaegg på auksjon. Dessverre oppstod det et hull i posen ganske tidlig, en god stund før jeg begynte å ta av denne posen. Og da jeg begynte å bruke den (1/2 - 1 år etter), var klekkeprosenten på null. Jeg vil ikke oppleve dette med den nye forsyningen min. Hvordan kan jeg oppbevare eggene på best mulig måte når jeg må åpne den vakumpakkede eggklumpen, slik at de varer til jeg har fått brukt dem opp?
Putt dem i en boks i frysern...det gjør susen. Gjerne en som ikke er gjennomsiktig.

Jeg kan legge til at jeg kjøpte 2 pakker med vakumpakka artemia på auksjon i Oslo, og makan for noe søppel(maks 2 % klekking, selv med natron i vannet). Så heretter er det ebay som er tingen siden jeg har funnet en leverandør som faktisk leverer det han lover. Prisen med frakt er også overkommelig.
Artemiaegg i brutt pakning oppbevares i fryser. Det legges i en tett boks og fryses. Det lærte jeg da jeg kjøpte min første pakke

Det sies at tusen år gamle fryste artemiaegg har vært i stand til å klekke, leste jeg et sted her på forumet en gang. Lurer på om det var Frank A som skrev det en gang?
Iallefall; frysing er tingen. Man tar ut kun en porsjon man bruker opp i løpet av et par-tre uker, og så lar man resten ligge i fryser'n.
Vil bare understreke at det er viktig at eggene holdes tørre, at det ikke kommer fuktighet til. Det er derfor viktig at de ligger i en tett boks e.l.

Jeg kjøpte et syltetøyglass med sånn rød gummistrikk rundt kanten og lås som kneppes igjen. Det blir helt tett. Oppi et slikt glass oppbevarer jeg mine artemiaegg, og de klekker enda. Gudene vet når den pakken de kommer fra opprinnelig ble åpnet, det husker jeg ikke lenger. Det var en sånn halvkilos-hermetikkboks.
Jeg antar at mine isbokser vil klare saken helt fint. De har fine, tette lokk.
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap