Palettciklider

Inaktiv bruker
når palettciklidene har lagt egg, hender det at de flytter dem hvis de oppdager at jeg har sett dem? de hadde begynt og få hale når jeg så dem for første agng i går. eller kan de ha utviklet seg til yngel i løpet av natten og blitt tatt med ut av foreldrene.
Hei moro med yngel jeg har ikke erfaring med paletter, men har hatt egg og yngel på sommerfugliciklider en del ganger.Opplever hver gang at idet eggene klekkes så har foreldrene et nytt sted kjargjort og flytter yngelen dit og fortsetter med dette til de er frittsvømmende.Nå leker vel paletter i skjul og ikke åpent som sommerfuglene som regel gjør, men det kan vel tenkes at foreldrene har bestemt seg for å ta dem ut av hulen og flytte dem litt rundt ja
Inaktiv bruker
Takk for svar!
Det kan jo hende. For de er mye mer aktive rundt ett annet sted enn i går. I går var de stort sett rundt hula, men i dag er de bak hula og innimellom en del planter. De er bare innom hula en gang i blandt. Sikkert for å sjekke om det har kommet noen inntrengere.
Inaktiv bruker
Nå fant jeg igjen palettciklide yngelen. De hadde gjemt dem under rota til ei plante etter at de fant ut at jeg hadde funnet de i går. Løftet forsiktig på planten og der lå en god haug med egg/yngel. Nå har de fraktet dem inn i hula igjen.(Som er ei halv terrakotta potte satt med kuttsiden ned i sanden.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap