Ancistrus yngel

Jeg har en del spørsmål om ancistrus yngel som jeg håper noen kan hjelpe meg med.

Jeg fikk to kull med yngel på samme tid. Det ene kullet passer faren på, men det andre har jeg selv fått fram fra egg på grunn av at jeg plutselig oppdaget egg som fløt rundt i akvariet. (vet ikke hvem som er hverken mor eller far) Jeg har dem i et eget 20L akvarium der de nå er helt alene.
De er ca 1,5 cm store nå.

Det jeg lurer på er:
1:Nvor ofte og hvor mye skal jeg fore disse ca 30 ynglene som er i eget akvarium? jeg har sånne små grønne pellets spesielt for ancistrus av merket Prodac. Det er et helt nyoppstartet akvarium så det er vel ganske lite algevekst regner jeg med.

2:Når hannen i det andre akvariet sender sine små utav hulen, som jeg regner med er når som helst nå, bør jeg prøve å få dem over i det lille akvariet eller la dem bli i 120L?
Forrige kull de hadde overlevde bare 1 yngel.

3: Hvor store bør yngelen være før jeg begynner å ha andre fisker sammen dem, uten at for mange blir spist? Jeg ser for meg relativt små fisker som for eksempel Guppy.

4: Kan jeg ha andre ancistrus i samme karet som de små? Jeg har for mange i det store akvariet og det hadde vært greit å få tynnet ut litt i dette akvariumet.

Jeg vet dette ble mange spørsmål på en gang, men jeg er fersk i gamet.

På forhånd takk.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap