En "godbit" til de som synes oppdrett er spennende

Her er to video snutter av mine blå acara. Den ene er av leken, den andre da de tar yngelen med på svømmetur for første gang. Denne er av yngelen, den øverste videoen, 2nelise står vedsiden av.


Leken, min video står som nr. 2 her. Står 2nelise vedsiden av

artig film. vurderer sterkt noen blå acara selv. Men er litt usikker iogmed jeg frykter scalare fort tar alt som heter yngel
nubbe
artig film. vurderer sterkt noen blå acara selv. Men er litt usikker iogmed jeg frykter scalare fort tar alt som heter yngel



Spørs jo hvor stort kar du skal ha de i. Scalare kan nok snappe til seg en og annen yngel, men også bli grisebanket av foreldrene.

Scalare er jo også en ciklide og ciklider sover om natta. Hvis du har maller i karet så er de en større trussel da de er nattdyr og kan snappe mye snacks til seg mens foreldrene sover. Det lønner seg uansett å ha en liten lampe på om natta når en har yngel. Plassere den i det hjørnet som foreldrene har som base. De sanker inn yngelen når det er "leggetid".

Du burde prøve, det er en utrolig vakker ciklide
2nelise
Kan jeg spørre hvor stort kar acaraene dine går i? Har de selskap av andre fisk når de leker slik?


Mvh
Hei, jeg har hverken karet eller acaran lenger, de er solgt. Men de gikk i en 240 liter med forskjellige fisk i. Scalare, sommerfuglciklider, SAE, tetraer, praktbotia og jeg husker ikke helt...
Tilfeldig bekjentskap
© Inger Anne Pedersen
Reklame for plussmedlemskap