Hva er enklest? sverd drage oppdrett eller guppy?

Hei,jeg lurer på hva som er best og enelest av guppy og sverd drage oppdert? lurer på dette fordi jeg har hatt fisk noen år,men alderi oppdret,hva er best?
Hei.
Det er vanskelig å si hva som er enklest. Det er jo ikke yngelmaskiner (men nesten). Det er veldig mange som har registrert oppdrett. 566 stk som er reigistrert oppdrett på Guppy og 179 stk på Sverddreger.

Men om forholdene er til rette er det så og si like lette begge to. Litt etter smak og behag
like lett degge to, om du skal produsere mest mulig yngel kansje guppy.
Gravid guppy
Du skjønner,jeg har 3 gravide guppyer,og en føder nå!
ja, da er det jo bare å kjøre på med guppyene da. men vil ikke anbefalle deg fødekareller slikt, de føder så mye alikevell, bedre å la de sterkeste overleve.
Gjør det,har bare sett en enda:S hvor mange skal det egentlig komme?
selv har jeg ingen erfaring med guppy, men drevet med levendefødere di siste åra, og første gang hoa føder pleier det å komme få, men etter det fosser det ut
Oppdrett.
Hei. Jeg har både guppy,platy og sverddrager i samme karret. Har alt hatt mitt første platy kull. Den yngelen jeg har fått er 3 veldig røde og 3 rød/grå, mulig det er noen andre sine! Men..Det jeg skulle si er at dem egentlig er like lette. Har aldri hatt noe problemer med for LITE yngel hvertfall. Akkurat nå har jeg et eget lite akvarium til mine yngel så det blir nok at jeg selger etterhvert..Du får uansett nok etterhvert. Alltid noen som overlever fra hvert kull.
Eple sngeler og guppy
Hei,når jeg kom hjem fra skolen i dag fikk jeg se 6 små eple sngeler(yngel) som sitter på glasset(må ha kommet i natt) og jeg har bare sett 1 guppy unge:S er det normalt? pleier det ikke å være mere enn 1 førse gangen? kan noen sitte inni der og ikke komme ut?
Ole Martin Lien
Hei,når jeg kom hjem fra skolen i dag fikk jeg se 6 små eple sngeler(yngel) som sitter på glasset(må ha kommet i natt) og jeg har bare sett 1 guppy unge:S er det normalt? pleier det ikke å være mere enn 1 førse gangen? kan noen sitte inni der og ikke komme ut?



Så gildt med små epler da... :p

Men bare 6 stk, det var lite, hvor stor var eggeklasen, er den der forsatt og holder de på å klekke ?

Om du bare har sett en Guppy-yngel, kan det være både fordi mora bare har føtt en, at de andre sitter fast eller at de andre mest ansynlig er spist opp om yngelen gåt i lag med andre fisker.

Har ikke sett noen klase av egg,tror de bare har kommet.


Guppy mora har nok bare født en gang i sitt liv,men magen er stor enda!:S
magen kan være stor uansett! mine mollyer ser gravide ut vær kveld etter en dag med mating, men morgenen etter er de tynne igjen.
ser en klase av små bobbler eller egg tror jeg,den ene sneilen sitter fast eller holder dem sammen tror jeg,er dette snegle egg?
om det er eplesnegler du snakker om har jeg ingen personlig erfaring med di, men jeg vet de legger eggene over vann, gjerne i armaturet har jeg hørt.
De ligger i vannoverflaten har totalt sett 7 små krabater
Tilfeldig bekjentskap
© Bengt Fossli
Reklame for plussmedlemskap