Sebraciclide.

Da har eggene til sebraciclidene klekket. Er fuuult av små sprellende kryp inni hula som dem har brukt. Er det noe spesielt jeg bør gjøre nå?Vet ikke om jeg skal ta vare på noen. Hva spiser disse små krabatene?Tror dere at dem har en sjans til å vokse opp i et selskapsakvarie med skalare,gullgurami o.l. Er det slik med dem at faren miste farsfølelsen etterhvert?


Helt til å begynne med så spiser de kun grøntfor. Hvis det er en del alger i karet, så er det dette dem spiser i begynnelsen. Jeg har berget noen av yngelen til mine fra siste kullet, og disse mater jeg med tetra waffer mix. Det har gått bra til nå. Hvis du ikke gidder å berge noen nå, så får du sikkert muligheten igjen. For desse yngler hele tiden. Av 6 tidl. kull som har gått i karet, har bare 1 overlevd.

Bryter inn i tråden med et lite spørsmål :

Må noen av foreldrene flyttes ut fra yngelen, eller skal begge gå i sammen med yngelen ?
Hos meg ble eggene lagt i natt.
Inaktiv bruker
Foreldrene skal gå med yngelet. De passer på de med stor iherdighet.
Det er nok veldig liten sjanse for at de vokser opp, når du har skalarer i akvariet.. De jafser i seg alt de finner, og når du kommer for å ta en titt ser de selvfølgelig helt uskyldige ut!
mine gikk sammen med scalarer å 25stk++ vokste opp
foreldrene er veldig flinke å passe på
Mari Kanari
Det er nok veldig liten sjanse for at de vokser opp, når du har skalarer i akvariet.. De jafser i seg alt de finner, og når du kommer for å ta en titt ser de selvfølgelig helt uskyldige ut! :)


De går alene, scalarene er i eget kar
da kommer du nok til å få litt mye fisk om en stund=P sebraciklider yngler ofte
Ok, da skal jeg passe meg, flott kar du har med Discus
Hvor forsvandt yngelen til sebraciklidene
Som sagt la sebraciklidene mine egg, og disse er nå klekt.Yngelen holdt seg inni potta i to dager, deretter flyttet de ut på baksiden av potta. nå har jeg ikke sett yngel på to dager, går disse ned i grusen og gjemmer seg eller kan jeg regne med at foreldrene har tatt de ??????
mulig det, men du får fort nye=) vent å se
Hakke
Hvis du ikke gidder å berge noen nå, så får du sikkert muligheten igjen. For desse yngler hele tiden. Av 6 tidl. kull som har gått i karet, har bare 1 overlevd.


Yngelen er dyktig til å gjemme seg. Men hvis du kikker mot bunnen, fra det punktet foreldrene jager ut fra. Så burde det vere mulig å se yngel, hvis der er flere igjen. Hvis der ikke er yngel igjen, så slutter foreldra den litt aggressive jagingen og. I såfall er det bare noen uker til neste gang, og da er foreldrene blitt litt flinkere også.. Grunnen til at så få har overlevd i karet, er at de går sammen med Black Ghost og et par glupske picktus maller. Så jeg var svært overrasket, når jeg oppdaget at det var en som hadde overlevd lenge nok til at ingen så den som mat lenger.


Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap