Yngel fra egg til fisk
Her kommer en bildeserie av yngelet mitt. Hunnen spyttet i håven da jeg skulle sette henne i spyttekar.
Så da har jeg laget meg en liten kuvøse i yngelkaret. Det er en yngelboks(netting) og oppi der en håv der eggene/yngelen er. Dette er gjordt fordi om eggen hadde lagt direkte i nettingen ville de bli spist gjennom.
Her har eggenen blitt til små yngel med kjempemage/plommesekk.
Så da har jeg laget meg en liten kuvøse i yngelkaret. Det er en yngelboks(netting) og oppi der en håv der eggene/yngelen er. Dette er gjordt fordi om eggen hadde lagt direkte i nettingen ville de bli spist gjennom.
Her har eggenen blitt til små yngel med kjempemage/plommesekk.
Postet 02.03.09 kl 16:33
Postet 02.03.09 kl 22:26
Postet 02.03.09 kl 22:40
Det er Ps. pulpican (kingsizei)
Hunnen spyttet i håven. Nå har hun lekt på nytt og har atter munnen full. Begge deler skjedde idag...
Tenkte jeg skulle ta bilder fremover så en kunne se utviklingen uke for uke.
Her er de vel rundt en uke gammel. Håper de overlever i kuvøsen min.... er ett forsøksprosjekt for meg dette. Kanskje andre har gjordt dette tidligere, men har ikke sett noen som har tatt bilder av dem.
Hunnen spyttet i håven. Nå har hun lekt på nytt og har atter munnen full. Begge deler skjedde idag...
Tenkte jeg skulle ta bilder fremover så en kunne se utviklingen uke for uke.
Her er de vel rundt en uke gammel. Håper de overlever i kuvøsen min.... er ett forsøksprosjekt for meg dette. Kanskje andre har gjordt dette tidligere, men har ikke sett noen som har tatt bilder av dem.
Postet 02.03.09 kl 23:10
Endret: 02.03.09 kl 23:17
Postet 05.03.09 kl 17:39
Postet 05.03.09 kl 17:48
Postet 05.03.09 kl 17:58
MariflyflyHer kommer en bildeserie av yngelet mitt. Hunnen spyttet i håven da jeg skulle sette henne i spyttekar. Så da har jeg laget meg en liten kuvøse i yngelkaret. Det er en yngelboks(netting) og oppi der en håv der eggene/yngelen er. Dette er gjordt fordi om eggen hadde lagt direkte i nettingen ville de bli spist gjennom. Her har eggenen blitt til små yngel med kjempemage/plommesekk.
På bildet her ser en de hvitere eggene. Dette er egg som er døde eller ikke befruktede. Disse taes ut. (god mat til annen yngel...)
Postet 05.03.09 kl 18:03
Postet 09.03.09 kl 11:13