Oppdrett av guppy!

Har lest oppdrett av guppy artikkelen, men forstår ikke når, hvordan jeg skal bruke føderkassen. Kan jeg tømme vann med den? Kunne noen finne et bilde av et fødekasse dere har?

..
Hei.
Her har du ett bilde av et Fødenett og her av en Føde boks, de to vanligste fødetingene.

Som du ser så kan du ikke tømme vann med den. Det er mange små hull som vannet kommer igjenom. Boksen/nettet ligger bare å flyter i vankanten. Som du sikker har fått med deg så er det ikke anbefalt å bruke boks/nett. Det stresser fisken, og i verste fall kan fisken dø eller kan fødselen skje seinere. Men dersom du må bruke fødeboks er det lurt å sette fisken i rett får føding.

La heller fisken få føde i karet. Om du har litt gjemmeplasser som f.eks flyteplanter eller mose vil de sterkeste av yngelen overleve.
Jo, men har venner som har fisker som har føda, og yngelen ble spist relativt fort. Tilslutt var det bare de 3 sterkeste igjen som overlevde i 2 dager lenger en de andre.. Er dette en sjanse man må ta?
Takk for bilder forresten (:
Du bør ha et godt beplantet akvarium så kan jeg love deg at det er flere som overlever...til slutt syns du sikkert det blir for mange.

Dessutten er det jo bra at kun de sterkeste overlever, man er jo ikke interessert å avle svak fisk.
neinei..
nå i dag for ikke så lenge siden fant jeg i min fortvilelse min ene guppy som snart skulle føde ligge på bånn død...
så det blir ikke noe yngel riktig enda..
FishFace
neinei.. nå i dag for ikke så lenge siden fant jeg i min fortvilelse min ene guppy som snart skulle føde ligge på bånn død... så det blir ikke noe yngel riktig enda..:(

sånt kan skje. hvis alle verdier er ok i karret, så kan det bare vært for mye stress og for stor påvirkning på hunnen.
ja, alt virket helt ok..
men sånn skjer, og det kan også være fordi den ikke hadde mye matlyst og så den ikke ofte spise..:S
Men PH, GH, nitritt og det testet jeg faktisk ut et par dager før, så har ingenting med det å gjøre
Hvilke fisk har du sammen med guppyen ?
Platy, neontetra og 3 maller.. (er ikke sikre på hvilke)..
og en guppy-han
hadde du kun en dame betyr det at hun var utsatt for stress av hannn. det burde være 3 damer per hannnn.
Jeg hadde mine guppy også med sånne fisker og det gikk bra men mistenker platyen din som synderne med å spise yngel. Alle mine yngel ble også spist i begynnelsen og fødekar synes jeg var no herk. Jeg plantet masse mer planter og til slutt hadde jeg så mye yngel som vokste opp at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av dem !
Yngelen er ikke blitt spist, men guppyen døde før den skulle føde
Hehe..
Hadde bare 1 dame også :S
Hadde prøvd med 1 hann og 2-3 hunner. Og planter du masse får du masse yngel til å overleve også. Fødekar bare stresser fisken....
Ta en passe rot og fest anubia og javamose på den. Ypperlig skjulested for yngel :o) Lykke til.
God idê du..
Tenk om jeg legger javamose på dette røret og hulen?
Det er helt ypperlig.... Bare å surre det godt fast med fiskesnøre :o)
Hvordan funker det javamose-opplegget egentlig?

Skjærer man ut den delen man vil ha eller bare surrer jeg fast hele dotten?

Har aldri sett javamose før :S

Har du et bra bilde av den tror du eller noe?

Kan lite om denne planten. Får heller ikke svar på google eller nettet. Også prøvd å søke her i akvaforum men kommer ingenting opp. Det er vel et komplisert latinsk ord for denne planten eller noe jeg ikke kan.

Men om noen finner en artikkel o.l hadde det vært hyggelig om dere la ut en link her.

Takk for hjelp anita.
FishFace
Hvordan funker det javamose-opplegget egentlig? Skjærer man ut den delen man vil ha eller bare surrer jeg fast hele dotten? Har aldri sett javamose før :S Har du et bra bilde av den tror du eller noe? Kan lite om denne planten. Får heller ikke svar på google eller nettet. Også prøvd å søke her i akvaforum men kommer ingenting opp. Det er vel et komplisert latinsk ord for denne planten eller noe jeg ikke kan. Men om noen finner en artikkel o.l hadde det vært hyggelig om dere la ut en link her. Takk for hjelp anita.

fant den ikke??
her, javamose/java moss. hvis du hadde søkt Javamose hadde den kommet opp. da tenker jeg på søkemotoren her på AF. det kommer sikkert opp på google også. søk på java moss på google så kommer det garantert noe.
Skal gjøre det, men det står ingen informasjon om bruk av den.
Tilfeldig bekjentskap
© Frode Storheim
Reklame for plussmedlemskap