Oppdrett av guppy!
Postet 02.03.09 kl 21:09
Hei.
Her har du ett bilde av et Fødenett og her av en Føde boks, de to vanligste fødetingene.
Som du ser så kan du ikke tømme vann med den. Det er mange små hull som vannet kommer igjenom. Boksen/nettet ligger bare å flyter i vankanten. Som du sikker har fått med deg så er det ikke anbefalt å bruke boks/nett. Det stresser fisken, og i verste fall kan fisken dø eller kan fødselen skje seinere. Men dersom du må bruke fødeboks er det lurt å sette fisken i rett får føding.
La heller fisken få føde i karet. Om du har litt gjemmeplasser som f.eks flyteplanter eller mose vil de sterkeste av yngelen overleve.
Her har du ett bilde av et Fødenett og her av en Føde boks, de to vanligste fødetingene.
Som du ser så kan du ikke tømme vann med den. Det er mange små hull som vannet kommer igjenom. Boksen/nettet ligger bare å flyter i vankanten. Som du sikker har fått med deg så er det ikke anbefalt å bruke boks/nett. Det stresser fisken, og i verste fall kan fisken dø eller kan fødselen skje seinere. Men dersom du må bruke fødeboks er det lurt å sette fisken i rett får føding.
La heller fisken få føde i karet. Om du har litt gjemmeplasser som f.eks flyteplanter eller mose vil de sterkeste av yngelen overleve.
Postet 02.03.09 kl 22:20
Endret: 02.03.09 kl 22:20
Postet 03.03.09 kl 16:48
Postet 03.03.09 kl 16:48
Postet 03.03.09 kl 17:31
Postet 03.03.09 kl 17:49
Postet 03.03.09 kl 17:57
Postet 03.03.09 kl 18:05
Postet 03.03.09 kl 18:09
Postet 03.03.09 kl 19:40
Postet 03.03.09 kl 20:16
Jeg hadde mine guppy også med sånne fisker og det gikk bra men mistenker platyen din som synderne med å spise yngel. Alle mine yngel ble også spist i begynnelsen og fødekar synes jeg var no herk. Jeg plantet masse mer planter og til slutt hadde jeg så mye yngel som vokste opp at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av dem !
Postet 03.03.09 kl 20:31
Postet 03.03.09 kl 20:44
Postet 03.03.09 kl 20:45
Postet 03.03.09 kl 21:12
Postet 03.03.09 kl 21:34
Postet 03.03.09 kl 22:11
Hvordan funker det javamose-opplegget egentlig?
Skjærer man ut den delen man vil ha eller bare surrer jeg fast hele dotten?
Har aldri sett javamose før :S
Har du et bra bilde av den tror du eller noe?
Kan lite om denne planten. Får heller ikke svar på google eller nettet. Også prøvd å søke her i akvaforum men kommer ingenting opp. Det er vel et komplisert latinsk ord for denne planten eller noe jeg ikke kan.
Men om noen finner en artikkel o.l hadde det vært hyggelig om dere la ut en link her.
Takk for hjelp anita.
Skjærer man ut den delen man vil ha eller bare surrer jeg fast hele dotten?
Har aldri sett javamose før :S
Har du et bra bilde av den tror du eller noe?
Kan lite om denne planten. Får heller ikke svar på google eller nettet. Også prøvd å søke her i akvaforum men kommer ingenting opp. Det er vel et komplisert latinsk ord for denne planten eller noe jeg ikke kan.
Men om noen finner en artikkel o.l hadde det vært hyggelig om dere la ut en link her.
Takk for hjelp anita.
Postet 04.03.09 kl 22:11
FishFaceHvordan funker det javamose-opplegget egentlig? Skjærer man ut den delen man vil ha eller bare surrer jeg fast hele dotten? Har aldri sett javamose før :S Har du et bra bilde av den tror du eller noe? Kan lite om denne planten. Får heller ikke svar på google eller nettet. Også prøvd å søke her i akvaforum men kommer ingenting opp. Det er vel et komplisert latinsk ord for denne planten eller noe jeg ikke kan. Men om noen finner en artikkel o.l hadde det vært hyggelig om dere la ut en link her. Takk for hjelp anita.
fant den ikke??
her, javamose/java moss. hvis du hadde søkt Javamose hadde den kommet opp. da tenker jeg på søkemotoren her på AF. det kommer sikkert opp på google også. søk på java moss på google så kommer det garantert noe.
Postet 05.03.09 kl 00:08
Postet 05.03.09 kl 16:32
Endret: 06.03.09 kl 17:31