Jeg har yngel av gullgurami. hva gjør jeg nå ?

Hannen laget skumrede så jeg lot han få to hunner og kose seg med, ble mye slåssing, jeg måtta ta ut ei hue, Nå er det plutselig blitt bitte bitte små yngel, skal jeg ta ut hunnen `? for hannen jager den hele tiden hvis hun nærmer seg skumredet.
Hannen passer på skumrede hele tiden, og hvis noen yngel kommer seg ut av skumrede, så tar han dem i munnen og flytter dem til skumrede igjen.
Har dere der ute n oen råd hva jeg skal gjøre for noe mere nå ?
Er vel best å ta ut hunnen, eller kan hun legge flere egg?

Skal jeg ta bort hannen også?
Disse går i et 63 L akvarium, pumpa har jeg slått av.


og om noen kan forklare meg hvordan mat jeg skal kjøpe til yngelen
Ta ut hua og la hannen gå med yngelen i ca en uke.

Slå på pumpa og gjør den yngel sikker med en strømpe / blåsvamp.

For dem med ny klekt artemia / kjøp baby for ( tetra min baby)
pass på at pumpa ikke blåser mot skumrede sett utblåseren rett i veggen glemte å skrive det i stad
Ok, takker og bukker, da tar jeg ut hunnen nå.Å setter i gang pumpa mot veggen
Foret opp 200 Blågruami i høst.
Tok ut hunnen dag 2 og hannen dag 3 eller fire. Foret yngelen med knust flakfor, knust tetra tabmin, pluss det var en 20 eplesnegler i karet som vist nok skille ut litt infusiorer. Artemia blir for stort. Det får de ikke i seg før de er 2 uker ish..
ok, ser at ungene har frigjort seg , ialfall noen få, å svømmer litt rundt om kring i karet. Sykt små de er..
Prøvde å fange hua, men det er ikkelett, Er redd for at jeg fanger unger samtidig.. Men hvorfor skal hunnen ut av karet? kan de spise opp ungene sine ?
Fordi hannen kan drepe henne, og hun ikke eier morsinstinkter....
Yngelen blir fort lunsj, middag... og kveldsmat.
ok, takker for alle svar. Ser hannen er veldig flink til å passe på.
Er på jakt etter ungene som fyker rundt, og tar dem i munnene og slipper dem opp i rede igjen.

og hunnen og hannen sloss ikke så mye lenger heller .Men jeg skal flytte hua over i et annet kar i morgen .
Endelig , da fikk jeg Hannen ut av karet.Den holdt fremdeles på å bygge på skumredet.. Nå er det masse liv i karet,Sikkert over 200 yngel, morro å se på. Jeg har kun en luftepumpe i karet for å få litt sirkulasjon. Har knust litt flakfor, men skal kjøpe baby for i morgen.

Jeg klarer ikke se at de spiser, men jeg håper de gjør det ..

Er det mere jeg skal gjøre en å kjøpe babymat til dem ?
Alt går vel av seg selv videre ?

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap