Ancistrus yngel

Hei,jeg ser at ancistrusene har lagt egg,og de har akurat begynt å sprelle i eggene.

Da lurte jeg på når det er best og skille foreldrene fra eggene?
Aqua-Toy
Hei,jeg ser at ancistrusene har lagt egg,og de har akurat begynt å sprelle i eggene. Da lurte jeg på når det er best og skille foreldrene fra eggene?

Det beste du kan gjøre er å ikke skille de, far passer egga fint. Og slipper dem ut av hula etter 10 dager +.
Trenger vi å bruke pumpe? Med tanke på at eggene kan gå i pumpen?
Aqua-Toy
Trenger vi å bruke pumpe? Med tanke på at eggene kan gå i pumpen?

Pumpe må du selvfølgelig bruke, ellers vil jo fiskene dine dø av forgiftning etter kort tid. Filteret/pumpa skal alltid være i karet å gå 24/7 365 dager i året

Ancistrus egg blir ikke sugd opp av filteret. Men ligger de ikke inne i hula hos deg da? Om de gjør det så kommer dem ikke ut før far sier at det er greit.
De ligger inne i hulen ja.
Hei Aqua-Toy.

Hvor er det eggene er lagt, veldig nært innsuget til pumpa di? Ligger de ikke beskyttet foreksempel inne i en hule?
Du må ikke slå av pumpa i karet ditt nei.
Jeg går utifra at han far har full kontroll på eggene. Han vil vokte dem og yngelen i flere dager slik Tom skriver - helt til de selv finner veien ut. Da kan du med fordel beskytte dem for innsuget til pumpa. Fars omsorg slutter da. Men ikke slå pumpa i akvariet ditt av! Du kan da sette fiskene i fødenett, eget yngelkar eller sikre innsuget til pumpa. (hvodan er avhengig av hva slags pumpe du har)

Hvor mange liter er akvariet ditt på? Hva slags fisk har du der?
Har du steiner, røtter, planter, huler = gjemmeplasser?

***obs . Tom svarte deg mens jeg skrev - treg som vanlig**
Akvariet er på 20 liter.
Har bare ancistrus yngel, mora og faren i akvariet. Har en stor stein, småe steiner rundt store steinen å en plante. Eggene ligger inne i kokkosnøtt.
Hei igjen Aqua-Toy .
Du vet vel at et akvarie på 20 liter ikke er stort nok for et par ancistruser?
Du kan ta mamman ut nå om du har et kar å sette henne i. Når yngelen kommer ut av hula flytter du pappan også.
Da er barna alene igjen i en 20 liter, og der er ingen som vil spise dem.
Så må du dekke til innsuget på pumpa de slik at yngelen ikke blir sugd inn i denne. Vet jo ikke hva slags pumpe du har. Men du kan bruke foreksempel en nylonstrømpe eller blåfilter.
Kjempeartig med yngel! Håper det går bra med de små.

mvh
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Fredly
Reklame for plussmedlemskap