Fra vannbytte til lek?

Hei

Jeg kjøpte meg en leks gruppe(6stk.) med corydoras paleatus i går og er mega gira på å få til oppdrett nå. Jeg hadde også 6stk. fra før av, men har aldri prøvd å drette disse opp.

Så jeg kommer med noen spørsmål som jeg ikke har klart å lese meg fram til...

Såååå...

Jeg har akkuratt bytta 50% av vannet med kaldt vann.

Å jeg lurer på, hvor lang tid tar det før det blir lek? (om det i det hele tatt blir lek)

Er det snakk om timer/dager ?

Jeg har også fôret godt med mygglarver osv i det siste.

Mvh, Christoffer

pansermaller leker gjerne neste morgen eller morgenen etter der igjen etter vannbytte...
Pass på at tempen ikke synker for mye, da

Umulig å si når det kan bli lek. Det kan skje i morgen, eller om et år.

Kaldtvannsbytter som senker tempen med 4-5 grader (litt avhengig av hva den ligger på i utgangspunktet), og to fóringer om dagen med variert mat og mye mygglarver vil nok gjøre susen før eller senere.

Mine paleatuser var veldig glad i å spise egg, så det lønner seg å følge med så er det større sjanse for å få plukket ut noen. Nå er det ikke sikkert at alle paleatus er så glade i egg som mine, da.
Paleatus legger eggene et og et, og de spiser dem gjerne fortere en de legger dem, så det er ikke av de artene jeg vil si er enklest heller.
Har i lengre tid hatt ei gruppe av disse, og det har vel resultert i 4 små. Ikke det jeg har klart redde egg, men disse småtassene dukket bare opp plutselig.
Tilfeldig bekjentskap
© Edward O. Murdy
Reklame for plussmedlemskap