Sebraciklide og ancistrus

har i dag et oppdrettskar med ancistrus, så lurer jeg på om det går fint å kjøpe et par sebraciklider og ha i samme karet? vil disse to artene lage problemer for hverandre i forbindelse med egg legging og slikt.. de spiser ikke eggene til hverdandre?

Takk for alle svar
Har lagt opp linker til de to artene som du spør om. Hvis du selv leser på hva disse to artene krever og ser på ditt eget akvarium, stemmer det da? Bør du da ha disse to artene sammen?
Inaktiv bruker
Husk at sebraciklidene er_veldig_ territorielle. Så området de lager seg et hjem, kommer ikke ancistrusene kunne komme i nærheten av uten å bli bitt og jaget vekk.

Vil anbefale å skaffe en litt snillere fisk om du vil fortsette med ancsitrus oppdrett.
ok... har du noen forslag til hva slags fisk jeg vurdere da? noen som tar vare på yngelen sin og ikke tar ancistrusen sine egg eller yngel
Har begge disse artene i samme kar, sebraciklidene er hveldig aggresive under lek å vil jage alt som kommer i nærheten. Men ancistrussene for komme veldig nermt området sebraciklidene holder til, de lærer å ikke komme for nermt så det går helt fin å disse artene i samme kar.
Men vil ikke satse på at så mange ancistrussunger vil overleve viss det ikke er veldig mange hjømmeplasser da.
Inaktiv bruker
....Multier !
Men nå vet jeg ikke hvor stort akvarium du har, hvis det ikke er så stort kan det fort blitt trangt på bunnen.
Tilfeldig bekjentskap
© Silje Oksavik
Reklame for plussmedlemskap