Oppdrett på malawi

Jeg har Golden Blådelfin,
etter min oppfatning så skal disse være lette å ha oppdrett på.
Hva må til for å lykkes?

Har hatt disse en god stund nå, men ingenting sjer.
Hvor gamle må blådelfin vere?

Har og en hann av denne (Pseudotropheus estherae) ønsker å få tak i ei hunn
er disse vanskelige å få yngel på?

Goldenen
den børde då ha yngla for lenge siden vis du har en han å en hu ska egentligt vera en han å 2 hue men vis diek går i kar med andre fisk den kan jaga på så grå det rød zebra er ingen problem men blå delfin bør vere på en 7-9 cm å e isje den letaste malawien å yngla på
Jeg syns bare det er så merkeligt at jeg ikke har fått yngel, jeg har en hann og 3 hunner
Okey. Liten oppsummering. Hvor mange av hver art har du?
Slik jeg forstår det har du: golden, delfin og rød zebra?
Har du andre artes sammen med disse?
Hvor stor er akvariet disse går i?
Hva er vannverdiene?
Alexus
Okey. Liten oppsummering. Hvor mange av hver art har du? Slik jeg forstår det har du: golden, delfin og rød zebra? Har du andre artes sammen med disse? Hvor stor er akvariet disse går i? Hva er vannverdiene?



Golden 4 stk, practbotia 6 stk, blådelfin 6 stk, rød zebra 1 stk
Gibbiceps 2 stk.

Akvariet er 400 liter, ph 8 nitratt 5 nitritt 0
Hva ligger gh/KH på?

Malawier liker seg best i hard alkanisk vann...

Hvordan er akvariet innredet? Hvilket substrat har du valgt?
Alexus
Hva ligger gh/KH på? Malawier liker seg best i hard alkanisk vann... Hvordan er akvariet innredet? Hvilket substrat har du valgt?



gh og KH har jeg ikke målt, det må jeg kjøpe utstyr til.....

Det er innredet med steiner som gjemme plasser og sand med 0,8-1,2 rådasand
Vet du hva kjønnsfordelingen er hos de forskjellige malawiene?

Som sagt liker malawi seg best i hard vann, opptil 20-25DH
Bare vær forsikitg slik at vannet ikke blir for hardt for dine botiaer og gibbi'er.
Alexus
Vet du hva kjønnsfordelingen er hos de forskjellige malawiene? Som sagt liker malawi seg best i hard vann, opptil 20-25DH Bare vær forsikitg slik at vannet ikke blir for hardt for dine botiaer og gibbi'er. :)


Ja d e en hann og 3 hunner, uten om blådelfin der er det 2 hanner og 4 hunner.
Da fiskene dine ikke er brødre av Jesus, tenger de ikke en Gh så høy at de kan gå på vannet.
En Gh mellom 7-10 er passe, og en ph mellom 7,8-8,4. Tempen bør ligge på mellom 24-26 grader.

Delfinene er en art som vokser sakte, og de begynner å leke mye senere enn eks. arter fra Mbuna gruppen. Jeg har en gruppe på 7 stk i min 450 liter, og disse var 8-10cm i lengde før de lekte første gang. Usikker på alder på disse, de var 5-6 cm når jeg kjøpte dem og hadde de gående i et halvt år før noe skjedde.

Når jeg skal trigge lek hos fiskene mine pleier jeg og forandre på innredningen, og tar samtidig et godt vannbytte. Det friske vannet kan med fordel være noe kjøligere enn vannet i karet.

Kjønnsfordeling av delfiner er svært vanskelig, men om du titter under så har hannene to små hull, men hunnene har et lite og et stort.
Hehe. Å gå på vannet kan da være kjekt det og

Jeg har to blådelfiner som har fått stor mage, får di dette før di legge egg?
Hvordan gjør di det?
Hva forer du dem med? De tåler ikke animalsk fett slik som er i røde mygglarver...
Terje Fylkesnes
Hva forer du dem med? De tåler ikke animalsk fett slik som er i røde mygglarver...


Jeg forer de med ciklide for, medium sticks
ja, huene får større buk før lek. Men delfinene trenger ofte noen forsøk før de får det til, så ikke bli skuffer om hun skulle svelge eggene i starten. Når de først kommer igang, da leker de gjevnlig.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap