Nøkkelhullcikliden har lagt egg for første gang :)

La merke til at to av nøkkelhullciklidene jaget vekk alle fiskene. VELDIG aggressiv atferd.
Det var den største av mine 4 nøkelhullene som voktet den største roten.
Jaja, tenkte jeg.
Senere på kvelden oppdaget jeg dette:

[External Image]
(dårlig bilde. Jeg får ikke bra fokus)

Noen som har erfaring med disse fiskene ser at det er veldig lite oppdrett (2) på disse i fiskebasen.
De e veldig agresive
de tar fot kneken på eneler to :P så de bør få et egent kar med egga
nøkkler
Der_troll Rus
La merke til at to av nøkkelhullciklidene jaget vekk alle fiskene. VELDIG aggressiv atferd. Det var den største av mine 4 nøkelhullene som voktet den største roten. Jaja, tenkte jeg. Senere på kvelden oppdaget jeg dette: [img]http://img13.imageshack.us/img13/1266/p3180025.jpg[/img] (dårlig bilde. Jeg får ikke bra fokus) Noen som har erfaring med disse fiskene ser at det er veldig lite oppdrett (2) på disse i fiskebasen.

mine nøkkler legger egg regelmessig så det er ikke noe problem å drette denne typen fisk om man ønsker det, men de må få sitt eget akvarium der det er bare paret og eggene, de trenger ikke stort akvarium til dette, de er utrolig flinke til å passe på egg og barn men de taper da dette er yndet mat for de andre fiskene og de klarer ikke å passe på egg og yngel i lengden.
så eget hjem til dine to om du vil ha yngel til å leve opp.
vell, jeg har egentlig ingen andre kar da jeg solgte det lille jeg hadde.
Jeg ser hva dere mener med at de bør være alene.
Det er sinnsykt mye jaging, men så lenge resten holder seg på andre siden av karet, så er de fredelige.
Akkurat nå er de sinnsykt flinke til å passe på egg - begge foreldrene.
Viss de yngler regelmessig, så håper jeg at jeg får et ar yngel til å vokse opp da. Men ellers tror jeg det bør gå i naturens gang akkurat nå.
Jeg har en del tette planter, eks hornblad som dekker mye av karet. Også som flyteplante. Og som dere ser - eikeblad. Har erfart at små skapninger, også yngel, liker å gjømme seg under disse bladene.

Tusen takk for tipsene
Bare hygeligt hade noen som la egg i det store karet
men nor det klekte be alt spist men så er det en mon ruger som vi ikke rak å ta ut før den sputet mne de klarer seg faktisk så det er siker lit håpå for dise og
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap