Mulig å krysse albino og vanlig ancistrus?

jeg har 2 albino hanner og 2 vanlige damer i 112 liter.
idag skulle jeg skylde filteret i pumpen i en bøtte med vann og jeg pleier alltid "vaske" vannet litt etterpå for å få ut rekene som pleier å bosette seg i pumpen uten å få med for mye grums tilbake.
der fant jeg 3 små Ancistrus. ene var nesten 1 cm og de to andre var vesentlig mindre. jeg tittet litt rundt i akvariet og oppdaget fort at de ikke var de eneste 3.
jeg kan ikke skjønne hvor de kommer fra for jeg har ingen huler som jeg vet om (mye røtter da men) og jeg vet ikke hvor lenge de har vært der heller siden de blander seg veldig godt med reker når de er små

første spørsmål er som tittel sier, kan de krysses eller er den ene hunnen min en kar uten bart?

andre spørsmål er jo: hva gjør jeg?
jeg puttet de 3 jeg fant i rekekarret mitt. men jeg vet ikke hvor de egentlig har det bedre. ser jo ut som de har klart seg rimelig bra der de var.
Albino ancistrus og vanlig brun ancistrus er jo samme art, bare at den som er albino ikke har fargepigmenter

Så ja, de kan få avkom (heter jo ikke krysses når det er samme art)

Ellers har jeg aldri hatt ancistrusbarn selv, så jeg vet ikke hva du bør gjøre. Foreldrene skader ikke sine egne barn, så dersom du ikke har annen fisk i karet som kan ta dem, kan de egentlig bare være der de er.

Samtidig skader de ikke reker heller, så å flytte de til rekekaret gjør heller ingenting. Kanskje mindre plass der, men
rekene går i en 30 liter sammen med en fredelig kampfisk.
han tror jeg ikke er stor fare for yngelen, og rekene er jeg ikke beskymret for heller.
i 112 literen har jeg et par med blågurami, et par med perlegurami, 3 guppy og et par med kakaduociklider i tillegg til andre ancistruser. de er nok litt større i kjeften noen av dem
men de har ikke rørt rekene så langt så kanskje det går bra?

ellers har jeg puttet 3 agurkbiter i så de får seg litt mat.
hva er best å mate med da? frossenfor?
pleier å mate med frossenfor (mygglarver og artemia) 1-2 ganger i uken vanligvis.
Først og fremst bør du unngå flytting av Ancistrus-yngel. De er utrolig skjøre og vare for den minste endring i vannverdier, til og med temperatur. Det betyr at du må være forsiktig ved vannbytter fremover og bruke romtemperert vann. Iskaldt vann kan sende dem rett i sjokk og da dør de.

La dem derfor være der de er født, de greier seg best der. Ikke overfòre selv om du har oppdaget yngel, de tåler ikke forurensning heller. La aldri agurken ligge mer enn ca 12 timer, ta restene ut og erstatt den med en ny bit istedet.

En brun Ancistrus og en albino-Ancistrus er nøyaktig samme art, det er bare en fargeforskjell, så selvsagt kan de få unger sammen. Det er ikke kryssning siden det er samme art. Det blir som om du fikk barn med en mann av en annen hudfarge enn deg selv.
Inaktiv bruker
der tar du helt feil mona jeg har flytet ansistrusyngler fra 30 grader til ned til i 20 - 25 grader uten noe problemer =
David

Det er nok riktig det. Ancistrus tåler mange forskjellige temperaturer.

Men yngel tåler ikke brå endringer. Det var det Mona ville fram til. At med ancistrusyngel kan en ikke bytte vann slik at temperaturen synker mange grader. Da kan de dø.
stemmer nok det.
Hovedproblemet er nok det at det kalde vannet legger seg i bunnen, der mesteparten av ynglen er. så da blir temperaturforskjellen der gjerne en god del større enn i resten av akvariet.
jeg fant en bart stikkende frem under en stein så det er vel gravd en hule under steinene
Men siden yngelen er ute av hulen sin, mens faren fortsatt titter hissig frem fra hulen.. Kan jeg da forvente nytt kull eller er det vanlig oppførsel?
sto veldig lite i fiskebasen om oppdrett
Jeg vet at Hegga her på forumet har fått kull på vanlig og albino ancistrus. Disse får visst fine farger. Har ikke hatt gleden av å se unge individer selv.
de er helt sorte de jeg har men noen små prikker på de som det er litt størrelse på. får se hvordan det går. håper noen klarer seg ihvertfall. har ikke plass til så veldig mange mens ville vært syns om ingen klarte seg da.
er jo tross alt litt spennende

betyr vel at de trives dersom de formerer seg? eller er det som guppy at de formerer seg uansett levevilkår?

ang vannes så pleier jeg å fylle på med slange rett fra dusjen. pleier da å fylle på med litt varmt vann (ca 20 grader) pga at jeg har sentrafyring i leiligheten.
temperaturen i karret ligger som regel på rundt 26-27 grader uten varmekolbe og siden jeg bytter rundt 50% en gang i uken så ville det blitt for stor forskjell om jeg brukte kaldt vann.
men jeg har testet vannet for ph og gh og det er nesten det samme i springen som jeg har etter en uke i akvariet.
Hei.

Hva med å flytte ancistrus i en fødekasse som dette?
http://webzoo.net/default.pl?showProduct=2692&pageId=707
Hvordan bør man flytte yngelen?direkte fra hulen?

Jeg har 720 liter så når det kommer yngel så er yngelen overalt ,og vanskelig å få foret alle...


Så denne på youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=-OF5F7J5VWk

Her har personen flyttet eggene i en fødekasse.
Hva synes folk om dette?
Hvordan evt bør man flytte egg?
Fordeler/ulemper?
Tilfeldig bekjentskap
© Mari Olsen
Reklame for plussmedlemskap