Corydoras c003

Har nå prøvd å få til oppdrett på Corydoras C003 i over et halvt år. Hadde egentlig gitt opp og forberedte meg på å selge gruppen da jeg plutselig i dag fant ut hva som går galt. Så dem lekte og la egg, men de andre sto bak og slurpet i seg eggene så fort de kom ut. Noen som har noen tips?
Ikke annet enn å stå stand-by og plukke egg etter hvert som de legges

Ikke stort å gjøre med at fisk spiser egg

Eneste er at du kan prøve å sette en hunne og to hanner i et kar alene og se om det hjelper. Færre fisk til å spise eggene mens leken er i gang da, men når leken er over er det fritt fram for alle, så du må nok fortsatt være rask.

Har du ikke javamose i karet, kan det være en ide å legge nedi en dott. Mange vil klistre eggene må mosedotten, og det virker som om ikke eggene er så lette for de å spise da (opplevd det med mine metae, som ellers er svært så glupske på egg). Så er det bare å løfte ut hele mosedotten for å klekke eggene

Det var det jeg kom på i farten nå i hvert fall. Håper du får frem noen småtroll!
Har også hørt noen som tar ut fisken til eggene har klekket, hvis dem da bare har dem i ett kar. At eggene trenger frisk vann og pleie, så det ikke kommer sopp.
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap